Frulle på kesokvarg med chunky monkey granola

God morgon 
 
Det är dags för veckans andra 24-timmarspass av tre den här veckan. Jag var uppe med tuppen för att starta dagen på bästa möjliga sätt - med träning! Klockan ringer 06.15 (jag är sömnig, men vet att jag piggar i bara jag kommer upp), jag hoppar i träningskläderna, mixar ihop en smoothie som dricks på vägen till gymmet och är sedan redo att köra - idag ett intensivt 60-minuterspass för bröst, axlar och triceps. Phu!
 
 
Hemma igen blev det frulle på kesokvarg med baobab, hallon och vinbär från trädgården, physalis, stora blåbär, chunky monkey granola (recept från Fanny), kokos och acaí.
 
Den där underbara frukostskålen alltså. Det bästa som finns!
 
 
 
Nu - dags att packa ihop och promenera till jobbet!
 
Tidsinställt inlägg är fixat till senare idag!
 
Kram på er / Emma.

Kommentarer
Postat av: HANNA

använde du proteinpulver i? eller ersatte du det? du brukar väl inte använda sånt och inte jag heller, men receptet lät grymt gott! :D

Svar: Man kunde utesluta proteinpulvret och tillsätta lite mer vaniljpulver och det blir gott det med :)
Emma Barremyr

2013-07-31 @ 11:51:07
URL: http://hannalovisasol.se
Postat av: Pouline

åh mums! xx

2013-07-31 @ 12:30:17
URL: http://poulines.se
Postat av: JOSEFINE ANDERSSON

Hejsan! Ville bara säga att jag hittade din blogg ganska nyligen, i våras någon gång.. och den har lätt gått och blivit en av mina favvo! Visserligen är jag en ganska dålig bloggläsare, men här kikar jag nog in oftast ändå! En blogg i min smak, och du är grym!

Men, det var inte dit jag ville komma.. jag ville bara berätta att jag länkat dig nyligen i 2 inlägg, pågrund av att jag snott ditt kokoskesokvarg som på sista tiden blivit ett nytt beroende. Ville bara att du skulle veta det :)

Här: http://josefineandersson.se/2013/july/good-morning.html
Och här: http://josefineandersson.se/2013/july/happy-friday.html

Puss på dig, och fortsätt vara lika bra!

Svar: Hej! Vad roligt att höra, det gör mig så glad att höra att ni inspireras och hittar goda recept som ni gillar! Tack för din kommentar, och tack för att du kikar i här! Kram
Emma Barremyr

2013-07-31 @ 14:06:37
URL: http://josefineandersson.se
Postat av: Klara

Känner du någon effekt på magen av baobaben? Funderar på att beställa mot en känslig mage :)

Svar: Ja, jag inbillar mig det iallafall :) sen är det säkert individuellt hur man känner av det, och så har även övrig kost betydelse!
Emma Barremyr

2013-07-31 @ 22:44:24
Postat av: Elin

MUMS!! Ungefär hur många kcal? tänkte om det räcker som frukost eller äter du tex ägg till också eller så? :)

Svar: Ingen aning om hur mycket kalorier, om du behöver komplettera kan jag inte säga?!
Emma Barremyr

2013-08-01 @ 21:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0