I'm a yogi

Hej 
 
Den här veckan har jag en träningsfri "vilovecka". Alltså, jag styrketränar inte, jag springer inte eller belastar kroppen på ett sätt som gör att den måste återhämta sig. Jag vilar helt enkelt för att samla ny kraft och energi och för att få rejält med återhämtning efter en längre period med ganska hård träning.
 
Men bara för att jag har vilovecka innebär det inte att jag bara "sitter still" och glor in i väggen. Nej istället så lägger jag lite extra fokus på lugn yoga, några simtag i bassängen, skogspromenader och lite extra näringsrik mat. Vila och näringsboost it is!
 
Ibland kan det vara bra med en liten paus och extra vila för kroppen. Superkompensationsprincipen ni vet - hård träning bryter ner kroppen. Ordentlig vila bygger sedan upp den igen, starkare och uthålligare än förut!
 
Måndagen avslutades igår med en härlig yogasession tillsammans med Pelle hemma på vardagsrumsgolvet. Jag tänkte att Pelles höfter behövde bli lite glada, så vi körde Happy Hips. Om Pelles höfter blev glada? Haha, nja, men han blev nog väl så medveten om hur stel han verkligen är, så nu hoppas jag att vi kan fortsätta att jobba på det här tillsammans, även om stönandet och ramlandet hit och dit störde mig en aning i mitt "yogaflow". Haha, skämt och sido, det är kul att göra saker tillsammans och nästa gång ska jag fånga det på bild!
 
Passet avslutades i dansarens position, som jag inte rktigt hittar rätt teknik i (parallella axlar?), men det är något att jobba på!
 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Älskar den bilden - du är så vacker och graciös!

Svar: Åh, tack fina du!
Emma Barremyr

2013-07-02 @ 13:33:49
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Louice

Hej! Jag undrar bara vad Yogobe vanligtvis kostar? Hittar ingen prisuppgift på hemsidan.

Svar: Jag är inte helt hundra, men jag tror att det ligger mellan 150-200 kr per månad!
Emma Barremyr

2013-07-02 @ 16:19:37
Postat av: Alexandra

Så bra att du skrev det här inlägget! Har haft ett fysiskt krävande jobb nu i början av sommaren och är inne på min sidta vecka nu. Det enda jag gjort de senaste veckorna är jobbat, tränat, ätit och sovit med diverse hushållssysslor därimellan. Vilade från träningen igår och i förrgår för att jag helt enkelt varken hade ork elr tid. Men har nu bestämt mig för att vila veckan ut och träna som vanligt igen nästa vecka när semestern börjar :) Har tränat hårt länge nu och varit så aktiv på jobbet så det är som du säger, superkompensation nu med vila! Tack för din sunda inställning! :)

Svar: Tack, själv för din kommentar och för att du tar åt dig och lyssnar på din kropp. Den är värd att ta hand om :) Kram på dig
Emma Barremyr

2013-07-04 @ 13:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0