Morgonnjutning

God morgon söndag 
 
Helgdag och ledighet för många, men inte för mig, än... 
 
Jag har börjat dagen med en härlig morgonpromenad i skogen! Underbara mogonpromenad i frisk luft och fridfull natur. Frihet, glädje och lugn. Tre känslor som skogspromenaderna ger mig. Lycka är att ha en liten hundvän som går med som sällskap... i tystnad... bara vi två!
 
Massa ny energi och jag är laddad för sista 24-timmarspasset innan 3 veckors semester från kommunen (ska ner och jobba ett par dagar med företaget innan jag tar en tidig långhelg). Sommaren verkar ha anlänt under helgen också med både värme och sol. Hoppas, hoppas att vi kommer ut en sväng idag, annars blir det ett lååångt pass instängd i lägenheten!
 
Till frukost blev det jordnötsgröt med smootie och kokos - vilken fantastisk kombo! 
 
Mmmm.... morgonnjutning till max - och extra lyx att sitta ute på terassen och blicka ut över trädgården i tystnad!
 
Den där tystnaden alltså... den är guld värd!
 
 
Jordnötsgröt: koka ihop havregryn, havremjölk (eller annan mjölk), jordnötssmör och en nypa salt.
 
Smoothie: mixa banan, mango, frusna jordgubbar, frusna blåbär och vaniljpulver till en glassig konsistens.
 
Häll upp gröten i en tallrik och häll smoothie runt (eller på). Toppa med massa riven kokos. Ät och njut!
 
 
Vad äter ni till söndagsfrukost?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: cicci

Mums, vad gott det ser ut! Jag åt surdegsbröd med skinka och en skål med keso, kokos, russin och sirap ^^

Svar: Din frukost lät himla god den med :D
Emma Barremyr

2013-07-07 @ 10:46:31
URL: http://bingle.blogg.se
Postat av: Ellinor

Vilken underbar start på dagen. Förstår att du nu är fylld av energi!
Min dag började tidigt men har inte kommit igång förrän nu. En timma yoga och nu dags för frukost - någon slags ugnsbakad "frukostkaka" med hallon och kokos *mums*
Önskar dig en fortsatt fin dag och hoppas att du får tillfälle att njuta av det vackra vädret!
Kram

Svar: Skönt att starta dagen med yoga också, det ska jag avsluta min dag med :) den där frukostkakan lät spännande och god :P hoppas du haft en fin dag ute i solen! kram
Emma Barremyr

2013-07-07 @ 11:33:11
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Vilken härlig frukost, älskar den roliga kombinationen av gröt med smoothie på! Håller med om morgonpromenad. Tog själv en imorse :)ha ett bra långpass!

Svar: Mmm, det är verkligen supergott! :D skönt med morgonpromenad, det är extra skönt på sommaren :D hoppas du haft en fin helg!
Emma Barremyr

2013-07-07 @ 12:35:02
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: M

Jag åt kvarg med kanel, cashewnötter, hallon, nektarin och en kopp kaffe med mandelmjölk :)

2013-07-07 @ 13:32:48
Postat av: Amanda

Jag åt fil/kvarg/keso med jordgubbar, kiwi, havrefras och cashewnötter. Samt en kopp kaffe med mjölk :D

Svar: Mums, vad gott! :D
Emma Barremyr

2013-07-07 @ 21:00:38
Postat av: Hanna

Hej! Jag åker till Kroatien nu i helgen och ska vara där i två veckor. Jag antar att det kommer bli en del onyttigheter samt bli rätt svårt att äta som jag vanligtvis gör (väldigt hälsosamt) Jag kan ju ha med mig hemifrån men vet inte riktigt vad. Har du några tips på saker i matväg som jag kan ha med mig? Kram :)

Svar: Nötter och frukt är "bra-att-ha-i-väskan-mat". Sen kan du ju alltid plocka med dig lite rawfoodbars, havregryn och liknande för att kunna komplettera med lite bra mellis :)
Emma Barremyr

2013-07-07 @ 21:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0