Underbara dagar

Hej lördagsvänner 
 
Vi är hemma från helt fantastiska dagar uppe i sommarstugan med sol och bad, bygge och pyssel i stugan, grillkväll, smarrig rabarberpaj, blåbärsplockning, backintervaller, morgondopp, kvällsdopp och 50-årskalas med god mat, liveband, bugg, kubb och annat skoj!
 
Inget internet (förutom nere vid sjön där jag lyckades hitta liiiite mottagning för att ladda upp två bilder på instagram) innebär en total avkoppling och ett skönt inre lugn. Att kunna koppla bort sådär helt och hållet är viktigt ibland (men svårt när mottagningen finns där på telefonen - därför bra att den inte finns vid stugan).
 
Morgondopp/ kvällsdopp
 
Något med det bästa att vara uppe i stugan är morgon- och kvällsdoppen i sjön. Under många år har vi saknat både toalett och dusch och har varit så illa tvungna att gå på dass och tvätta oss i sjön (om vi ville bli rena). Nu håller morfar dock på att bygga ut och vi har fått både dusch och toalett, vilket känns både och. Lite av hela grejen med en sommartuga är för mig enkeltheten med ett dass och känslan med ett kvällsdopp. Men både dass och sjö finns kvar så jag kommer inte behöva gå på toaletten och duscha inne om jag inte vill. Men å andra sidan känns det väldigt skönt att kunna välja (det är ju inte alldig vädret är så varmt och skönt som under dessa dagar och att inte behöva gå UT för att kissa på natten blir lyx).
 
 
Fredagen började med ett gäng härliga intervaller i backarna upp till stugan vilket gav en skön och svettig start på dagen som följdes av frukost och morgondopp i sjön. Så underbart! Frågar du mig kan inte en dag starta på bättre sätt! Endorfiner och energi är vad det ger och vi var sedan redo för en dag med jobb i stugan!
 
Hårtvättning i sjön med mina nya produkter från Dessert Essence/ fyrhjuling till sjön med mamsen och papsen!
 
Att få vara i stugan och plocka, pyssla, städa och hjälpa till med bygget är också en skön avkoppling. Alla hjälps åt och det är kul att se när det går framåt. Själv får jag också serva med fikapauser och mat vilket jag njuter av!
 
Men nu är vi tillbaka i Torsby igen och jag känner mig för tillfället ganska låg, trots fina dagar. Jag är irriterad, trött och ledsen, utan att egentligen ha en orsak till att vara det (jo, kanske en kvinnovecka på gång - och ni vet hur man känner sig innan då?). Alla dagar är inte bra dagar och de dåliga är ju viktiga att ha för att väga upp de bra (även om de bra är många fler). Men nu gör jag mitt bästa för att göra den här dagen till en bra dag ändå och gör sånt som jag mår bra av - ni vet, fixar massa god mat till ikväll, bakar och hittar på roligheter i köket. Ojoj, har gjort godaste nutellan som ni kommer få ta del av, ha lite is i magen bara!
 
Hoppas att ni får en fin lördagskväll mina vänner 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Låter som härliga dagar! Håller med om att man behöver koppla bort allt ibland, även om jag är riktigt dålig på det.. Så gott med nutella!

2013-07-27 @ 17:09:01
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: agnes

gud vad underbart det ser ut! härligt att du har en sån fin sommar :) kram

2013-07-27 @ 19:32:09
Postat av: Mari

Ser supermys ut =) Var har du/ni sommarstuga?

Svar: Den ligger i norra Värmland vid ett ställe som heter östmark :)
Emma Barremyr

2013-07-27 @ 19:51:52
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Mari

Sv. :) Okej, inget ställe jag känner till. Men det Ser helmysigt ut iaf.

Svar: nej det är väldigt litet och ligger lååångt inne i skogen, hehe :) och ja - väldigt mysigt :)
Emma Barremyr

2013-07-27 @ 21:04:24
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Mari

Sv. Då är det som mysigast =)

2013-07-27 @ 21:22:57
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Karro

Vilken fin blogg du har! Den kommer jag att fortsätta följa!

Svar: Vad roligt att höra, välkommen :)
Emma Barremyr

2013-07-28 @ 16:47:33
Postat av: Anonym

Hur ofta tvättar du håret?kram

Svar: varannan dag ungefär :)
Emma Barremyr

2013-08-02 @ 14:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0