Tefavoriter

God morgon 
 
Gillar ni te?
 
Jag, Emma Barremyr är ett stort fan av te och dricker ofta flera koppar om dagen. Nu på sommaren blir det kanske inte mer än två koppar, men under vinterhalvåret är det desto mer och jag har flera stående favoriter i tedjungeln (finns ju oändligt med tesmaker).
 
Friggs ska det vara först och främst.
 
Favoritsmakerna är sedan:
 
Grön roobios karibisk
Creamy blueberry
Sweet applepie
Green chai
Örtte kamomill
Grönt te ingefära och citron
 
De två sistnämnda var slut för tillfället, men de andra fyra förgyller mitt skafferi.
 
Om jag MÅSTE välja en?
 
Då väljer jag grön roobios karibisk. Farligt gott med en skvätt havremjölk!
 
 
 
 
Vad dricker ni för te? Något gott ni kan tipsa mig om?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag är en riktigt tejunkie. Kaffe har aldrig varit min grej och även om jag försökt så är det inte "my cup of tea" så att säga. När det kommer till te är det dock en helt annan sak. Jag föredrar alla gånger löste framför påste och allra helst skall det köpas i lösvikt i en riktig tebutik. Jag brukade faktiskt jobba i en tebutik i Alingsås. Ett av signumen för staden. Tyvärr stängde butiken för några år sedan men jag har fortfarande möjlighet att beställa de unika blandningarna från de f.d ägarna.
Min tesamling hemma är gedigen (säkert 30-40 olika sorter i skrivande stund) Majoriteten kommer är blandningar jag beskrivit ovan. På hyllan finns också flera burkar med Kusmite som är min "lyxfavorit". Likaså de fina och välsmakande teerna från Mighty Leaf tea. Om det någon gång blir påste så är det Pukkate och/eller "Paris" och "Caribe" från Harney&Sons.
Som du märker skulle jag kunna skriva spaltmeter om just te, men det är något som bokstavligen ligger mig varmt om hjärtat. Precis som vinkännare pratar sig varma om viner och dess olika karaktärer, går jag igång på te ;)

2013-06-26 @ 08:57:18
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ingefära/citron är min favorit, har aldrig testat den karibiska så den måste jag testa. Friggs har ett the, kommer inte ihåg vad det heter men det smakar kanel och något annat, det är riktigt gott! Jag ska se om jag kan hitta det o återkomma;)
/sandra

2013-06-26 @ 09:53:17
Postat av: Petra

Är det koffein i grön roibos?

2013-06-26 @ 10:20:56
Postat av: Malin

Four o´klock har ett rättvisemärkt vitt chai te på påse som jag starkt rekomenderar!
Annars är en av mina absoluta favoriter "het mango" ett grönt löste med mango, rosépeppar och chili. Själv har jag hittat det på tehuset (kedja som finns i Umeå och Uppsala), men det går säkert att få tag på på andra ställen också :)

2013-06-26 @ 12:38:39
URL: http://kanjagsmaka.blogg.se/
Postat av: Sofia

det bästa som finns! älskar te! har du smakat indian chai? drömmen! ha en toppendag!

2013-06-26 @ 13:15:22
URL: http://fiiiiiiiiiiiiia.blogg.se/
Postat av: Eva

Celestial Seasonings' Tension Tamer :)

2013-06-26 @ 14:02:16
URL: http://envirodiet.wordpress.com
Postat av: Alexandra

Grönt te med en näve färsk mynta i är min favvojust nu!

2013-06-26 @ 14:12:40
URL: http://tenderlyn.wordpress.com
Postat av: Christine

Choco-te av märket Yogi är supergott, testa det ifall du inte provat det innan. Smaksatt med carob:-) Nästan som varm choklad fast i te form. Plus är ju att deras teer är eko och krav märkta också:-)

2013-06-26 @ 17:16:28
Postat av: fruwidlund

Jag är ju en sucker för jul, så under vinterhalvåret (och någon gång ibland under resten av året) dricker jag mycket glöggte och pepparkakste. Alltså te som är smaksatt som glögg eller pepparkaka! Kamomillte och pepparmyntate sägs lugna IBS-magar, ett litet tips där. De köper jag från Friggs.

Kram :)

2013-06-26 @ 21:20:37
URL: http://fruwidlund.blogg.se/
Postat av: Mika

Älskar också Friggs teer. ÄLSKAR! :) Sweet Apple Pie är nog min superfavorit!

2013-06-26 @ 23:08:35
Postat av: Sara

Mitt absoluta favoritte kommer från märket Dilmah, deras jordgubbste är to die for! :D

2013-06-26 @ 23:56:50
Postat av: D A H L È N

Oj oj oj Emma, du borde komma hem till mig på en kopp te det hör jag det ;) Större te-oholic finns nog inte ;)

Svar: Ja jag borde kanske ta och komma hem till dig så vi kan smida lite planer för ett eventuellt samarbete! :) En kopp te skulle inte heller sitta fel! hihi
Emma Barremyr

2013-06-27 @ 13:11:14
URL: http://carolinedahlen.blogg.se
Postat av: Klara

Igår gick jag till affären enbart för att köpa ditt tetips Applepie och fy-tusan vad gott! Innan veckan är slut ska jag också prova det karibiska, det låter supergott! Kanske blir att testa kamomill också, resten finns redan hemma sen länge tillbaka. Tack för världens bästa blogg!

Svar: Ja men visst är det helt underbart! Hoppas du gillar det karibiska lika mycket som mig, det är verkligen heeelt underbart! Och tack söta du för peppen om bloggen, det är kul att ni gillar! KRAM
Emma Barremyr

2013-06-27 @ 15:07:42
Postat av: Harney & Sons

Hej,
Ser att du gillar te lika mycket som oss.
Då vi är lite dåliga på butiker i Alingsås kanske du kan hjälpa oss.
Vi söker en återförsäljare som kan sälja vårt te i Alingsås.
Har du några tips på butiker är vi glada om du kan maila det till oss.

MVH
Harney & Sons Tea

2014-01-23 @ 11:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0