Omvänd ryggresning på boll

Hej 
 
En av mina favoritövningar för rumpa/ ländrygg är omvänd ryggresning på boll, och ni är många som efterfrågat bilder och förklaring till den övningen!
 
Du behöver en bänk och en lagom stor pilatesboll.
 
Lägg bollen på bänken och lägg dig själv på bollen. Placera bollen så att du kan flexa höften ganska rejält. Ta ett stadigt tag i bänken framför dig och hitta balansen. Håll en rak linje från nacke till länkdrygg, spänn coren och jobba sedan upp benen till en rak linje genom hela kroppen med hjälp av rumpa och ländrygg. Utför övningen långsamt.
 
En klockren funktionell övning som samtidigt tränar styrka, balans och koordination.
 
 
 
Är du nybörjare föreslår jag att du börjar med att balansera på bollen (utan att dra upp benen). Hitta balansen och känn dig trygg innan du jobbar upp benen till en rak linje i kroppen. 
 
Testa!!!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jättebra övningstips :) Tack!

Svar: Kul att du gillade det :)
Emma Barremyr

2013-05-16 @ 19:24:55
URL: http://kanjagsmaka.blogg.se/
Postat av: Mari

OJ vad mkt gott du lagt upp sedan sist jag var in =) chipsen nedan såg riktigt goda ut. Ska testa i helgen =)

Svar: Hihi, ja här gäller det att hänga med :) Potatischipsen var jättegoda, så hoppas du gillar dem du också :) Ha en fin helg!
Emma Barremyr

2013-05-16 @ 20:08:59
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Sandra

Hej Emma!! Vill bara lägga en kommentar o berätta hur mycket jag gillar din blogg:)
/Sandra:)

Svar: Hej! Tack, vad glad jag blir av att höra det :) Kul att du gillar det jag gör! Kram på dig
Emma Barremyr

2013-05-16 @ 20:21:43
Postat av: Mari

Sv. Hehe ja jag märker det =). Ska lämna en recension när jag testat!

Svar: Låter fint :)
Emma Barremyr

2013-05-16 @ 21:50:48
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0