hej allihopa!

Det ar svart att forestalla sig att det ar kvall dar hemma nu. Nar jag skrev meddelande hem inatt satt familjen och at middag lixom :P Har ar det ju morgon och folk borjar vakna till, antligen! Sjalv har jag varit vaken lange. Jag har inte riktigt kommit in i dygnsrytmen. Vaknade halv fyra inatt och kunde inte somna om efter det.. sa mer an tre timmars somn blev det inte. Igar natt sov jag daremot mer an tolv timmar. Helt underbart :)

Melbourne ar en fin stad


Jag och Emelie trivs som fisken i vattnet, vi bara njuter av livet och varandra. Vi har haft tva harliga dagar har i Melbourne, traffat massa kul folk och sett en hel del. Igar var det tankt att vi skulle legat pa stranden, men det blaste alldeles for mycket sa vi akte in till stan istallet.


 
har fick jag godaste chailatten ever :D


  
Vi gick runt och kikade lite och bestamde oss sedan for att ta en chailatte pa ett mysigt fik. Och nu har jag druckit varldens godaste chailatte. MUMS! Pa fiket traffade vi en svensk kille som hette Petter. Han bor har i Melbourne och kanner staden sa han erbjod sig att visa oss runt lite :) Kul. Vi slutade pa en bar som lag langst upp pa ett tak med utsikt over stan. Hur haftigt som helst!

en drink i solen uppe pa takbaren



 

 




Dagen gick ganska fort och pa kvallen bestamde vi att vi skulle ga ut och ata pizza pa ett stalle som hette Bimbo. Jag, Emelie, och Italio (en kille fran vandrarhemmet) hangde pa Petter och hans van till en av stans poppisstallen. Enligt Petter skulle vi fa ata varldens godaste pizza. Och det kan jag lova att vi fick, det var nog nagot av det godaste jag nagonsin atit. Pa min pizza hade jag rokt lax, spenat, mozarella och nagon mer ost. Jattegott! Bartendern fixade en specialdrink med jordgubb till mig ocksa :) Det var hur trevligt som helst! Det ar sa sjukt kul att traffa sa mycket nytt folk hela tiden.. alla ar sa trevliga har!


salmonpizza


 

   


Idag var det meningen att jag och Emelie skulle akt vidare till sydney.. men vi trivs har i Melbourne sa vi har bestamt oss for att stanna over helgen ocksa. Dock fanns det inga rum kvar pa vandrarhemmet, sa vi maste byta. Flytter ner till Elisabeth st :) Det ligger jattecentralt, sa det gor inget.. jobbigt att behova flytta alla grejer bara. Sen ar det valdigt frascht och mysigt har ocksa.. men men! vi hade tankt stranden eller phillip island idag ocksa.. men det REGNAR! Det ar iallafall varmt och skont, men vi kanske gar pa lite museum och sa idag och tar stranden eller phillip island imorgon. Kanns inte som om vi behover ha brattom med att sola och bada. Det hinns nog med!

Nu ar det frukosttime! Sov gott alla dar hemma, for nu ar det laggdags for er. hihi :)


Kommentarer
Postat av: mams

Den pizzan såg himla god ut....undrar om vi ska ta middag från Västanviks pizzeria idag..haha!

2009-02-06 @ 18:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0