Kanotsafari!

Hi there sweeties!





Jag och Emelie ar tillbaka fran varan kanotsafari och jag ar myggbiten som aldrig forr. Stackars mig!
Men vilken upplevelse det har varit,
jag kanner mig nastan som en ny manniska!





Det blev ju inte riktigt som vi hade tankt oss, men vi har haft sjukt kul :P
Sahar trodde jag och Emelie:
forsta natten pa hostel, sen ut och paddla pa dagen och campa pa nagon caming natt tva. Och nar jag sager caming menar jag en stor caming, ett livat stalle med massa folk och och sa typ. Paddla trodde vi att vi skulle gora i sma floder dar det hangde massa trad ner i vattnet, dar det var lugnt och stilla. Sen att vi sov en andra natt pa camingen och att det sedan skulle vara slut pa det hela.
Men ack sa fel vi hade :P

 
 

Sahar var det!
Det borjade med att vi blev hamtade har pa busstationen i Noosa.
De korde oss till en foodstore sa att vi kunde inhandla mat for tre dagar farmat.
Det var da vi borjade undra, vad skulle vi till for ett off stalle dar det inte gick att handla mat?
Sen korde vi vidare langt, langt in i bushen. Sag massa vilda kangerues. SWEET! Tummen upp for det :D

Efter att ha akt typ sa langt in i skogen man kan komma sa stannade vi till vid en liten dunge intill floden.
Overallt var det sma och stora hyddor och folk gick runt i djungelklader typ.
Samtidigt som det kandes sa "skogigt och scoutigt" var det sa sjukt charmigt.
I hyddorna fanns kok, titen tvhorna, bar, toaletter, duschar utan varmvatten, hangmattor och sangar.
Det kandes som om jag hade hamnat mitt upp i ett Robinssonprogram.



        
 

Nar vi kom dit borjade vi med att laga oss en god middag. Lika god som den ar varje dag. Alltsa den dagliga middagen bestaende av tonfisk och pasta. Mums! Eller inte... we was filled up anyway!
Efter middagen tog vi det ganska lugnt. Sag pa film och passade oss for att trampa pa alla grodor som hoppade runt overallt.
Fosrta natten skulle vi alltsa fa sova i de sma hyddorna i skogen.
Det krop spindlar overallt. STORA spindlar...
Det kandes sjukt jobbigt och jag var lagom radd nar jag lag dar och visste vad som krop runt omkring mig.
Men vad skulle jag gora?
Jag befann mig mitt i skogen och det var massa ackliga saker overallt.
Vi skulle sova dar sa det var bara att inse faktum lixom!
Och jag lyckades faktiskt att somna.
Duktiga Emma.


   

Klockan tio nasta morgon begav vi oss ut pa floden och styrde kanoten mot en sjo.
Jag och Emelie hade hamnat med ett helt gang engelska killar. Och dar trivdes vi bra!
Vi paddlade i ungefar en timme innen vi nadde land.
Sen vantade en 30 minuter lang promenad ut till havet. OCH VILKEN STRAND!
It was so beautiful. Den var helt ode och varade sa langt ogat kunde na. (tyvarr har jag inte bilderna darifran just nu) De kommer senare. I promise, because you must see it!
Vi tillbringade nagra timmar dar innan vi gick till en bar och satte oss och slappade.
Sen vantade kanotresan tillbaka.
Tillbaka i bushcampen blev det matlagning och olspel.
Fun night!
Andra natten sov vi i talt tillsammans med alla myggjavlar. Kul att de loves me och inte ens ror Emelie. Hon har inte ett enda bett och jag har typ 70 eller nagot.
Det var ganska varmt och obekvamt.
Men javlar vad jag kommer att uppskatta sangen inatt nu! Haha.



 

Andra dagen foljde vi floden at andra hallet.
Kom till ett ropswing, hade lunch  och roade oss. Fun!
Sen paddlade vi vidare tills vi kom till en sjo och hade enorm motvind. Asjobbigt ju. But we did it!
Till slut kom vi fram till varan destination, campingen dar vi skulle tillbringa kommande natt.
Mer skog och en helt ode strand. Men vi hade kommit ratt :)







Efter att vi fatt upp alla talten var vi lagom trotta.
Beachen lockade mig och Emelie mer an de andra. De begav sig ut pa en upptacksfard medan jag och Emelie kande for att slappa pa stranden. Och gud sa kul vi hade!
Jag ar sa glad att jag har dig Emelie. Du ar underbar vannen. Love you.





Men efter nagon timme i solen trottnade vi och gick for att ta en dusch. I varmvatten. Kandes som om det var lange sen och det var sa otroligt skont att bli ren igen.
I solnedgangen satt vi pa stranden. Chillade och larde engelskmannen svenska. Oh, sa kul :D





Sen gick vi alla till puben, at mat, drack och spelade biljard.
Jattetrevlig kvall.
Sen vantade annu en natt pa ett hart liggunderlag i ett varmt talt tillsammans med fem miljoner myggor.
Det var mindre charmigt med denna resa och jag kommer inte sakna det.
Jag ser verkligen fram emot sangen inatt :D




 


I morse var det till att ga upp tidigt. Redan vid sju var vi ute pa sjon pavag tillbaka till bushcampen.
Nar klockan var halv nio var vi framme. Da at vi frukost och sen blev vi skjutsade tillbaka till Noosa.







Nu ska vi pa pa YHA i tva natter har. Traffade danskarna fran Surfers pa hostellet och ikvall ska vi laga mat till dem. Imorgon ar det deras tur :)
Idag har vi legat pa stranden och atit glass. I just love it!
Noosas Main beach ar en lite mindre stand. Hur fin som helst!
Imorgon ska jag och Emelie surfa.
Esben och Alexander ska har lovat att ge oss privatlektioner.
Oh, vad kul det ska bli :D



Hey sa lange!
/ Emma.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hejsan Emma! Det är så himla kul att läsa din blogg, det har blivit dagens höjdpunkt här i slasket! Visst är Noosa fint!Jag blir så avis när jag ser bilderna att jag får ont i kroppen.. Jag hoppas myggen inte är allt för besvärliga framöver! Kramar från familjen snöslask på Bergslagsgatan :)

2009-03-04 @ 09:35:38
Postat av: Linnea

Hej gumman!

Det låter som ni har det så himla bra! (Förutom myggbetten och krypen då;) Drömde att du kom hem och hälsade på och sen följde jag med dig tillbaka. Och ni hade det precis lika bra som jag trodde :) (Btw, så åkte vi i en roddbåt till australien och det tog bara 2 timmar.. kanske nått att tänka på till hemfärden ;) Jaja, hoppas ni får det bra i fortsättningen också! Saknar er<3

2009-03-04 @ 14:13:43
Postat av: Idipidi

Du är duktig gumman, klarar av spindlar, sova på hårt underlag, sova bland folk och ljud.. värst vilken tuffing jag har som kompis nu :) haha.

Här hemma flyter allt på skit sagta men säkert.. och snö har vi fortfarande! Jag har varit till Halmstad på tävling, RG star, kommer du ihåg när vi va där? :) Snart väntar Göteborg för mej och Lina och resten av dans 3:an!

Ha en fortsatt underbar vecka, och njut så mycket du kan, för som sagt var, det är du verkligen värd!

Jag, precis som alla andra, saknar dej enormt mycket, men älskar också att läsa din blogg! :)

Ta hand om dej, massa kramar<3

2009-03-04 @ 20:57:56
Postat av: Lina lillasyster. :)

Gud vilket äventyr ni har varit ute på. Det låter helt underbart, förutom spindlarna och myggbetten. men jag tycker att du verkar hantera de bra. Verkar som att min syster har blivit en riktig äventyrare och tuffing. :D hihi. Här hemma är allt bra.. 100 dagar till studenten imorrn, och det ska firas! så de blir nog lite torsdagsfest imorrn. Saaknar dig din fis! Ha det bäst! Ta hand om dig. Jag älskar dig! <3

2009-03-04 @ 23:14:07
Postat av: Mamma

Hejsan gumman!

Jag tror att du kommer hem som en helt ny människa, du kommer att älska våra små spindlar! Du tog väl kort på kängururna som ni såg, det måste vara coolt att se=) Väldigt vackra kort du har tagit där på stranden, där människorna är som siluetter. Gött att ni är tillbaka i civilisationen, känns bättre...hehe! Ha det så jättebra, älskar dig!

2009-03-04 @ 23:26:09
Postat av: Mamma

Hejsan gumman!

Jag tror att du kommer hem som en helt ny människa, du kommer att älska våra små spindlar! Du tog väl kort på kängururna som ni såg, det måste vara coolt att se=) Väldigt vackra kort du har tagit där på stranden, där människorna är som siluetter. Gött att ni är tillbaka i civilisationen, känns bättre...hehe! Ha det så jättebra, älskar dig!

2009-03-05 @ 04:31:42
Postat av: Farmor

Hej Emma!

Det är så roligt att läsa din blogg och följa dina upplevelser på resan. Vi tänker på dig varje dag. Det är bara det att vi är lite tröga med att kommentera dina berättelser. Mycket roligt att du trivs med din semester och att du har kul. I djungeln var det säkert mycket som var nytt och sevärt, men vad är det som är så sjukt som du skriver. Här är allt sig likt. Ganska mycket snö, men ändock igen riktig vinter. Jag går på akupunktur, så snart kan jag gå flera mil.

Många kramar från Farmor

2009-03-07 @ 12:24:45
Postat av: Eva

åh, vad härligt ni verkar ha det! Hamnade på din sida av en slump, nu blev jag sugen på att åka utomlands :) Hoppas ni har det fint!

2009-03-17 @ 23:43:34
URL: http://eva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0