Massa har hant :P

Hejsan allihopa!

Jag har varit riktigt seg med att uppdatera den senaste veckan. Jag veeet!
Dagarna i Noosa var fullspackade och jag hann inte riktigt med.. och nar vi kom till Hervey Bay hade de typ varldens segaste internet pa hostellet sa det sket sig!

Nu vet jag inte riktigt vart jag ska borja. Det har hant en hel del.
Jag tar det fran borjan!

Onsdag kvall
 Matlagning tillsammans med Esben och Alek. Jag och Emelie var sa avancerade att vi kopte en fardiggrillad kyckling och gjorde klyftpotatis och tzatziki. oh, vad vi lyckades BRA!
Sen satte vi ute pa balkongen och drack vodkadrinkar. Vi planerade utgang, men slutade pa stranden allihop!



     

Torsdag
SURFNING pa schemat!
Efetr en sovmorgon gav mig jag och Emelie ut pa jakt efter surfingbrador.
Sen jagade vi upp Esben och Alek ur sangen och drog till stranden.
Helt underbar dag. Dock inga stora vagor, men det rackte for mig och Emelie.
Med vara privattranare larde vi oss snabbt och det tog inte lange innan vi stod upp.
KUUUUUUUL!

     



Efter lunch lamnade vi main beach och akte till sunshine beach och DE STORA VAGORNA :D















Rikigt jobbigt var det, men sa himla roligt!
Har ju sjalvklart inte lyckats fa nagra bilder nar vi star upp, men ganska manga roliga andra. Hihi :)
Surfat har jag absolut inte gjort for sista gangen. Jag vill lara mig mer.
Men nu ar det slut pa surfingstranderna sa det far bli under nasta resa!
Trakigt nog klantade jag mig ganska mycket denna dag.
Trodde ju att jag hade kopt en undervattenskamera. Men det hade jag inte. FAN! Jag ar helt saker pa att sa sa till gubben att han skulle visa mig en bra undervettenskamera. Och sjalvklart trodde jag att han gjorde det. Sa jag kopte den han sa var bast, hade den i vattnet nar vi surfade och sen var den trasig. Suck! Och sen vagrade de hjalpa mig. Sa igar var jag och kopte en ny. Min TREDJE pa denna resa.



Torsdagkvallen tillbringades pa hostelet tillsammans med Esben och Alek. De gjorde tacos till oss :D
Det var nog det godaste jag atit pa lange!
Sen tog vi det lugnt med lite drinkar och chill pa verandan.
Vi var megatrotta efter surfningen. Jag lovar, man anvander massa muskler nar man surfar och det fanns nog inte ett enda stalle i kroppen som jag inte hade traningsvark i dagen efter.



 

Fredag
Vi lamnade vackra Noosa for Hervey Bay.
Anlande till Kokaburra hostel runt tvatiden och gav oss ut pa en liten upptacksfard.
Omradet var tamligen lugnt, eftersom det lag en bit utanfor stan.
Vi fikade, gick ner till stranden och plockade snackor. Mys!
Sen handlade vi mat, gick tillbaka till hostelet och lagade middag!
Klockan sex var det information och vakomstmote infor kommande selfdrivesafari pa Fraser Island.









Lordag
Dagen borjade tiidigt, tidigt. Vi var uppe redan halv sex for att hinna med alla forberedelser.
Fran hostelet blev vi korda till biluthyrningen, dar vi fick packa in oss i bilarna med all utrustning.
Sen bar det ivag mot farjan.
Solen sken, det var varmt och harligt. Vi anade inget ovader vi inte.






Varan grupp var helt bast. Det var jag och Emelie, tva tyskar och resten engelskman. Sjukt roligt folk!
Nar vi kom over pa the island tog det inte lange innan we got stuck in the sand. Lyckligtvis var det inte varan bil. Men vi hjalptes at allaihopa for att fa loss bilen ur sandgropen (ar endast sandvagar pa Fraser, da det ar en sando).
Vi stannde forst vid centralstationen. Inget speciellt att se om ni vill veta vad jag tycker. Trakigt nog blev vi dar ett tag och kom efter i tidsplanen.
Precis nar vi kom till stranden fastnade den andra bilden i sanden for andra gangen och det tog sakert en halvtimme innan de kom loss och vi kunde kora vidare.







Vi korde langs stranden. Passerade Eli Creek, the wreck och sa typ.
Fixade oss lunch langs stranden dar.
Sen akte vi vidare for att leta reda pa en campingplats for kommande natt.
Och lyckligtvis fann vi en innan tidvattnet nadde alldeles for langt upp!
Vi satteupp talt och diverse campingutrustning, lagade mat och drack beer!
Pa kvellen fick vi besok av dingos. Laskiga djur!
Sang, lekar och skratt forgyllde kvallen.





Sunday
klockan sex blev vi vackta av att polisen kom och sa att vi genast maste lamna on. En cyklon narmade sig.
Och vad kunde vi gora om inte lamna on?!
Fy fan. Det borjade ju sa bra allt och denna trip var nog nagot av det jag hade sett fram emot allra mest pa hela resan. Efter allt du berattat Jenny! Jag fick inte se nagon av sjoarna, eller champangepoolarna, eller sanddynorna....
Jag var riktigt ledsen nar vi akte tillbaka.
Javla vader hela tiden. Och massa pengar bara forsvann utan att vi fick nagot alls tillbaka typ.
Okej vi larde kanna en hel hog med underbart folk och vi hade en trevlig kvall pa hostellet sen.
Men jag fick inte uppleva Fraser Island.









Monday
Chilldag!
Det blaste som fan och jag och Emelie gav oss ut pa kamerajakt.
Jag kopte en samma som jag kopte sist. Det blev dyrt det har for mig, men jag klarar mig inte utan kamera.
Den har gangen ska jag halla hart i den och jag ska inte ha den sa mycket som i narheten av vattnet!
Vi at middag tillsammans med Fraserganget pa hostelet innan vi kvart over fem hoppade pa Greyhoundbussen mot Airlie Beach. Vi har akt buss hela natten och jag har inte sovit ett dugg.
I Airlie Beach skiner solen och det ar megavarmt och skont!
Jag ska ga och ta ett dopp i poolen nu.
Blir har hela veckan fram tills pa sondag da vi ska ut och segla!
Weiii :D


Det ar sa roligt att lasa alla kommentarer!
Fortsatt med det :)
Jag tanker pa er allihopa och jag SAKNAR er.
Take care!
Love fom Emma

Kommentarer
Postat av: Jossa

Åh Emma vad underbart ni verkar ha det. Jag blir som nämnt tidigare mycket avundsjuk. Och vad bruna ni är sen! Bra att ni lämnade ön i tid, vi vill ju inte att ni ska blåsa bort heller! :)



Här hemma får vi nöja oss med blötsnö oc blask vilket inte är så himla trevligt med tanke på att förväntar sig att våren ska titta fram snart.



Ha det så bra =) Saknar er! Puss puss! <3

2009-03-10 @ 07:52:12
Postat av: Jenny

Hej igen Emma! Vilken maximal otur ni hade!! Jag läste på aftonbladet om cyklonen och prata med Yvonne som hade pratat med mor din så vi visste att ni var där, måste erkänna att lite oroliga blev vi allt, men nu verkar du vara i säkerhet och det är ju det viktigaste :)! Det finns så mycket mer att se framöver så du behöver inte vara ledsen.. Var rädda om er och håll i kameran nu Emma!! Kram från Bergslagsgatan!

2009-03-10 @ 09:37:41
Postat av: Mamma

Kanon Emma, hærlig læsning och fin, fina bilder! Ær i Norge och jobbar och då kænns det extra bra att få læsa din blogg. Kul att få segla, det ær så underbart, men ha med mycket mat før sjøn suger, som det heter=)Pussar fråm mamsen!

2009-03-10 @ 09:47:45
Postat av: Syster julia

Hej vännen, äntligen har du uppdaterat. Som jag längtat. Ni verkar ju haft en underbar vecka fram tills cyklonen kom. Skit att det skulle bli så men det finns nog mycket mycket mera roligt du kommer få uppleva! Jag hoppas du har det bra och att vi hör från dig snart igen. Love you <3

2009-03-10 @ 18:47:27
URL: http://dontgo.blogg.se/
Postat av: Syster Lina

Hej sötnos! Har som Julia längtat mycket efter att du ska uppdatera. :) Gud va mycket fina bilder du har tagit, det ser helt underbart ut.. synd det där med cyklonen, men jag tror att ni kommer få uppleva så mycket annat roligt. :D är såå avundsjuk. Jag vill OCKSÅ surfa ju! :p dom där jeeparna är lite lika dom i egypten tycker jag. Hoppas att den resan va lite mindre skumpig än den i öknen i egypten iaf. :D hihi. ha det bäst gumman! Jag älskar dig! <3

2009-03-10 @ 22:18:42
Postat av: Anonym

Hej!Var dramatiskt ett tag med cyklonen som läste och såg på tv om här Sverige.Otur men ni får uppleva så mycket.Kramar från Pappa

P.S är på jobbet -3 och det har snöat lite inatt igen.

2009-03-11 @ 07:12:44
Postat av: Victoria

Hej, tack för det fina vykortet. Har nog aldrig fått ett vykort med så mycket berättelse om resan. Hoppas att du har det bra och njut av livet. Pappa och mamma hälsar/Kramisar Victoria

2009-03-11 @ 19:35:13
Postat av: Anonym

HejEmma. Vi altsa mormor och jag har kommit till solen vi ocksa.Badar solar ater ock blir rundare Ska ner till havet,ligga sola ata ock fa sand mellan tarna.Jag har forsokt att komma fram forut mormor trodde att jag skulle hitta men fel fick hon den har gangen. Manga varma krammar fran Morfar och Mormor Ca 30 grader Hej

2009-03-13 @ 05:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0