Choklad- och hasselnötsbrownies

Hej 
 
För ett tag sedan gjorde Fanny ett recept på brownies som jag ville testa och det hann jag göra innan jag åkte iväg på vandringen. Gjorde dock lite ändringar i receptet så jag tänkte bjuda på min variant här :D
 
 
 
Ingredienser:
1 mogen avokado
1 mogen banan
1 tsk vaniljpulver
1 ägg
2 tsk honung
1/2 tsk bakpulver
100 gram mörk choklad
1 dl sojamjöl
2 msk kakao
1,5 msk kokosolja
1/2 dl hackade hasselnötter
en nypa salt
 
Sätt ugnen på 175 grader. Smält 2/3 av den mörka chokladen i vattenbad. Mosa under tiden ihop banan och avokado med en gaffel och tillsätt vaniljpulver och honung. Rör sedan ner den smälta chokladen, knäck i ägget och blanda väl. Tillsätt sedan sojamjöl, kakao, bakpulver och salt. Hacka den resterande mörka chokladen och rör till sist i hackad choklad, hackade hasselnötter och kokosolja. Häll upp smeten i en bakplåtspappersklädd form och kör in i ugnen 25-30 minuter. Ta ut och låt svalna. Skär i bitar, ät och njut :D
 
Ja det här med att baka sockerfritt (ja lite honung är det ju i) funkar ju riktigt bra. Mycket chokladsmak på det här kakan och det gillar jag, Mmm, så gott.!.!.!
 
 
Jag åt min som den var och det funkade alldeles utmärkt. Dock kan jag tänka mig att det är riktigt gott med en klick grädde/kvarg/turkisk yoghurt eller liknande samt lite bär eller skivad frukt till :)
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Den ser helt underbar ut och perfekt kladdig! Tror grädde skulle passa bra till.

Svar: Det var den, du måste testa! Grädde till var jättegott ;D
Emma Barremyr

2012-08-27 @ 13:43:32
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Momsemeliob

order levitra - cheap levitra online , http://buylevitradirectlyonline.com/#npbym buy generic levitra

2013-03-14 @ 15:46:12
URL: http://buylevitradirectlyonline.com/#yibmc
Postat av: Isabella

Tack för ett gott OCH nyttigt recept! Har märkt att det är svårt att kombinera de två men i den här kakan funkade det utmärkt.

Svar: Ja visst, det funkar alldeles kanon :)
Emma Barremyr

2013-04-07 @ 20:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0