Lucka nummer fem

God morgon 
 
Idag ska vi tänka positiva tankar.
 
Jag är helt säker på att livet blir lättare och bra mycket roligare med en positiv inställning och optimistiska tankar. Jag tror helt enkelt - utan att ha läst på någon vetenskaplig studie att vi mår bättre av att tänka positivt. Jag tror också att optimister lättare hittar lösningar på problem och har ett allmänt smärtfriare liv än en pessimist. 
 
Vet du om dig att du lätt hamnar i negativa tankar? Försök då att vända dem till något positivt! Se möjligheter istället för hinder och hjälp dig själv till ett gladare liv :)
 
 
Jag vill att alla ska vara positiva och se möjligheter idag. I längden är jag helt säker på att den positiva inställningen gynnar vår hälsa!
 
Vad tror du?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Mycket kloka ord gumman <3

2012-12-05 @ 07:17:00
Postat av: Marie

Jag tror att våra tankar är avgörande och att positiva tankar kan forma våra liv till något oerhört bättre. Tyvärr är jag väldigt dålig på att leva efter detta. Jag vågar liksom aldrig tänka positivt, utan förväntar mig ofta negativa saker för att det känns "säkrast" så. Ska jobba på det idag!

Svar: Jag tror att det kan vara lätt att göra det för att "slippa bli besviken" om det inte blir som man tänk. Men om man hela tiden försöker se saker och ting från den positiva sidan tror jag att vi klarar oss och mår bra ändå, även om det inte är helt "säkert" :) Bra att du jobbar på det iaf :)
Emma Barremyr

2012-12-05 @ 08:38:23
URL: http://elinmaries.wordpress.com
Postat av: Johanna | Tillvaron.se

Så sanna ord. Jag undrar bara varför det är så svårt? Jag har just nu massa tankar om framtiden i huvudet och hamnar lätt i negativa "det går inte" snurror, säkert för att det är bekvämt. Men bara för att du sa det så ska jag vara endast positiv hela denna vecka :)

Svar: Vad härligt att höra :D hoppas det hjälper dig till ett gladare liv!
Emma Barremyr

2012-12-05 @ 21:40:09
URL: http://tillvaron.se/johanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0