Lucka nummer fyra

Hej vänner 
 
Idag ska vi vardagsmotionera
 
Vardagsmotionen är mycket viktig och spelar en stor roll för vår hälsa. Det är ett lätt - och alldeles gratis sätt att få motion i en fin form. Jag hoppas att ni redan är duktiga på detta, men att ni tänker på det lite extra idag!
 
Du kan t.ex.
  • Ta trappor itället för hiss/ rulltrappa (måste du ta rulltrappa, ja GÅ i den då).
  • Bär en varukorg när du handlar istället för att dra korgen/ vargnen efter dig.
  • Cykla/ gå istället för att ta buss/ tunnelbana/ bil.
  • Parkera bilen längst bort på parkeringen (om du kör bil).
  • Byt ut stoeln till en pilatesboll på kontoret.
  • Hoppa av bussen/ tunnelbanan en hållplats tidigare.
  • Putsa fönster/ damsug/ skotta snö eller liknande.
  • Lek med dina barn - barn är oerhört aktiva!
Det finns många olika alternativ att vardagsmotionera - och det viktigaste är att göra medvetna val!
 
Hur vardagsaktiv är du egentligen? Kanske kan du få in en ny vana idag?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Annie

Bra lucka! Något många glömmer bort. Jag anser mig vara bra på de redan men ska tänka lite extra på de idag :-)

Svar: Gissar också att du är bra på det, samma här! Men som sagt bra att tänka till lite extra på det ibland :D
Emma Barremyr

2012-12-04 @ 09:19:11
URL: http://liveitloveit.se
Postat av: Sara

Jag är jättedålig på det här och vet att jag måste bli bättre så tack för motivationen :)

Svar: Varsegod :D
Emma Barremyr

2012-12-04 @ 14:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0