Lucka nummer nio

God morgon 
 
Idag ska vi promenera - ensamma eller med en vän, familjemedlem, hund eller pojkvän/ make. Du väljer själv vad du känner för!
 
Söndagar innebär ledighet för de flesta av oss och tid för en promenad borde det väl finns en söndag som denna? Så dagens utmaning blir att ta dig tid för en promenad, lång eller kort - ta det du känner för!
 
Det finns många hälsofördelar med att promenera, t.ex.
* Du får frisk luft
* Skelett och leder belastas och blir starkare
* Pulsen höjs och förbränningen ökar
* Bidrar med motion som är bra mot våra folksjukdomar
* Ditt hjärta blir starkare
* Under fysisk aktivitet produceras endorfiner som är kroppens egna lyckohormon - du blir med andra ord glad och lycklig av att röra på dig!
 
Med ett par stavar höjs dessutom pulsen ytterligare och du får därmed en bättre konditionseffekt och en högre förbränning. Så att gå med stavar är inte dumt alls!
 
 
 
Själv kommer jag att traska på i Stockholm på julklappsshopping hela dagen. Mysigt va? :)
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Niko

Hej! Jag gillar din blogg jättemycket och det är verkligen inte upp till mig att säga hur du ska skriva den men jag reagerade på en sak i inlägget. Att du väljer att skriva "pojkvän/make" istället för att inkludera alla och också skriva med "flickvän/fru", eller att välja ett neurtalt ord som "partner". Jag förstår att din blogg kanske mest vänder sig till tjejer (?) och att det är lätt att automatiskt tänka att man isf har en manlig partner men så är ju inte fallet, eller hur? Som sagt gillar jag verkligen din blogg men ville bara påpeka det här eftersom det var något jag reagerade på.:)

Svar: Hej! Jag förstår vad du menar - och det var inte alls min mening att bara skriva pojkvän/ make. Det var bara meningen som några exempel, och det jag ville var att man skulle få gå med vem som helst. Självklart förstår att att det finns tjejer som är tillsammans med tjejer, eller killar som är med killar och det är ingenting jag är emot - jag ska tänka på det nästa gång jag skriver någon liknande! Tack för din kommentar!
Emma Barremyr

2012-12-09 @ 10:14:30
URL: http://giraffescantdance.blogspot.se/
Postat av: Carro

Promenader är himla bra för oss! Jag älskar att "promenaddejta", alltså att träffa vänner samtidigt som man tar en promenad ihop! Det ger verkligen en massa bra till en! =)

Svar: Ja visst är det perfekt :)
Emma Barremyr

2012-12-09 @ 11:56:27
URL: http://carolineannamarie.blogg.se
Postat av: Ida Johansson

Såg att du skrev i ett tidigare inlägg att du hjälpte någon med ett träningsprogram inför tjejvasan. Jag hade tyckt de va jättekul om du la ut några riktlinjer över hur man tränar inför ett sådant lopp, förstår att alla bör träna olika, men tror du förstår vad jag menar:)

Svar: Hej! Visst kan jag skriva ett sånt inlägg :) Kul när ni läsare kommer med önskemål :)
Emma Barremyr

2012-12-09 @ 22:16:42
Postat av: jaana

Denna bild lånar jag och hänvisar till dig! :)

2013-11-03 @ 17:03:48
URL: http://bananajaana.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0