Lucka nummer tretton

God morgon 
 
Under lucka nummer tretton finns en sockerfri dag!
 
Socker i stora mängder och speciellt det dolda sockret är något som skadar vår hälsa mycket idag, och det är viktigt att vara medveten om detta. Jag tror dock inte på några dieter och uteslutningsmetoder i längden. Däremot tror jag att vår befolkning skulle må bättre genom att minska på intaget av socker utan att därmed ha några förbud. Att få njuta av en nybakad bulle, en riktigt kletig kladdkaka eller en godispåse då och då är inget som kommer skada så längen den övriga kosten består av hälsosam och näringsrik mat. Det viktiga är att inte vara beroende av sockret.
 
Jag vill uppmuntra till denna hälsosamma livsstil utan några förbud, jag hoppas att ni hänger med på det?! 
 
Men, idag är det alltså en sockerfri dag som gäller. Juletider innebär mycket söta saker, men idag vill jag att ni undviker det! Det fixar ni :) Snart är juletiderna här på riktigt och då ska vi frossa i allt det goda allesammans.
 
Välj istället en god frukt, nötter eller mixa ihop en smarrig smoothie när sötsuget kommer!
 
Något av det bästa för mig under julen är alla fantastiska fruktkorgar med allt gottigt i :D
Mmmmm....
 
Heja, heja!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Bra ide! Men lite dålig tajming på Lucia, jag måste ha min lussekatt :P

Svar: Haha, ja jag märkte det, men vi får köra den en annan dag :)
Emma Barremyr

2012-12-13 @ 10:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0