Glass med mango och jordnötssmör

Hej vänner
 
Glassmonster som jag är har jag trots dagens trista väder mumsat på glass som jag gjorde för några dagar sedan. Den här gången blev det en mix av turkisk yoghurt och jordnötssmör. Förra gången gjorde jag en mix på jordgubb och banan. Recept till den hittar du här.
 
 
Mango och jordnötssglass: Mixa 2 dl turkisk yoghurt med 2 msk jordnötssmör och häll i glassformar. Mixa sedan mango och häll över yoghurten. Frys i några timmar. Ät och njut!
 
Kram / Emma

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gjorde en variant med kesella, vaniljsocker, blåbär och jordgubbar. Det blev jättegott :)

Svar: Lät inte så dumt! Älskar att det går att variera i en oändlighet :)
Emma Barremyr

2012-06-25 @ 20:01:59
URL: http://elsa89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0