Middag på Via Appia

Hej

I fredags testade jag och Pelle en ny restaurang som finns här i Karlstad, Via Appia. Där kan man välja mellan a la carte eller en grillbuffé där man får grilla sitt eget kött på en varm platta på bordet. Vi valde dock a la carten den här gången, men bestämde oss för att snart prova på grillbuffén. Det verkar himla mysigt att sitta vid ett bord några stycken, grilla, äta och umgås!

Vi fick dock gå upp en våning och slå oss ned vid ett fönsterbord med utsikt över Klarälven, så himla fint! Vi båda föll för kalvytterfilén med serranoskinka och tryffelrisotto. Sås på Karl-Johansvamp, vitlök och portvin samt en sparris- och löksallad. Det var så gott! Dock var min mage mindre glad med tanke på den mängden lök det innebar, men det struntade jag i då :)

Jag älskar dig av hela mitt hjärta, fina älskade du







Hoppas att ni haft en fin helg mina vänner!

Puss / Emma.

Kommentarer
Postat av: viktoria

att grilla sådär vid bordet har jag också varit sugen att prova på! ps maten såg ju sjuuukt god ut

2012-05-13 @ 18:40:26
URL: http://sojung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0