Kallt, men underbart!

Heeey 
 
Idag har det varit kallt, kallt så in i bängen - så tjocka dunjackan fick åka på! Det går minsann att klä sig i alla väder och även fast vinden isade blev det tre (ganska) härliga timmar i backen! Skidåkningen var grym trots stelfrusna fingrar och tår. Och kan ni förstå så härligt det var att komma in i varma stugan och äta en stor grötlunch för att sedan ladda om för ett pass i längdspåret?
 
Idag blev det ytterligare 14 km i längdspåret - ett ganska lugnt pass tillsammans med Lina i "snacketempo". Hemma igen lekte jag lite med foamrollern och gjorde några yogaövningar innan jag hoppade i dusch och bastu. Underbara, aktiva semesterliv - för så är det - jag älskar aktiva semestrar!
 
Nu har mamma kokat ihop en älggryta som ska serveras tillsammans med potatis och en härlig sallad som vanilgt! Grönsakerna livar upp tallriken, ger färg och gör mig glad. En måltid utan grönsaker, det är ingen riktig måltid - så det så!
 
 
 
 
 
 
Hej, från skidnörden uppe på fjälltoppen!!!
 
Hoppas allt är bra med er finisar!
 
Stor kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Elvira

Kolla in våran blogg i veckan och vinn fina priser. Bl.a. Krämer och parfymer

2013-04-12 @ 07:22:41
URL: http://Klaraelvira.blogg.se
Postat av: frida

Mums, jag älskar verkligen mjölkkokt havregrynsgröt. Med bär, banan jordnössmör på toppen blir det typ min favoritfrukost!

Svar: Åååh, så gott! Mjölkkokt havregrynsgröt är det bästa - och jordnötssmör!!!
Emma Barremyr

2013-04-12 @ 09:32:24
URL: http://fraidi.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Jag har också sådana där skidor, hihi :D
Är så avundsjuk, vill också till Fjällen och åka skidor! :)

Svar: Ja visst är det härligt med fjällen! Men nu är det dags för oss att åka hem imorgon och nu vill jag ha vååååår :D
Emma Barremyr

2013-04-12 @ 14:05:05
URL: http://www.denksam.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0