Vanilj - och kokosägglatte

Hej 
 
Mumsig vanilj- och kokosägglatte till eftermiddagsfika
 
Lägg 1 msk kokoslja i en kopp och häll på kaffe. Elvispa ett ägg krämigt i några minuter och tillsätt sedan 1-2 krm vaniljpulver och 1 tsk kokossocker. Blanda väl och häll över kaffet. Njut! 
 
Ett litet tips på hur du kan göra kaffet lite mer mättande och näringsrikt - för mig blev det ett utsökt eftermiddagsmellanmål tillsammans med ett saftigt äpple!
 
Eftermiddagen har bestått av datajobb och jag har haft fullt upp! Det är skoj, för flera nya kunder har trillat in den senaste veckan och jag trivs som fisken i vattnet med att få hjälpa andra med träningen. Nu ska jag köra på en timme till innan jag ska mysa lite i mitt egent kök, äntligen! Har ett bakexperiment på gång och en middag jag velat testa på ett tag. Det är jag och köket ikväll med andra ord, och när Pelle kommer från fotbollsträningen blir det minnsan kvällsfika och mys! Wiiiieee!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Mari

Den ser god ut :).

Jag kommer till Karlstad den 13-15 sep :)

Svar: Åh, då hade det ju varit kul att ses! Dessvärre är jag nog i Torsby den helgen, men är inte helt hundra på att det blir hela helgen. Vi kan väl höras av lite närmare kanske? :)
Emma Barremyr

2013-08-05 @ 19:10:23
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Leon

tror du man kan göra detta med te?

Svar: Nja, jag vet inte, men du kan ju testa :)
Emma Barremyr

2013-08-05 @ 21:35:42
Postat av: Mari

Sv. Det tycker jag absolut, läs dagens inlägg så vet du vad jag ska göra :). Men vi kan ju som sagt höras. kram

Svar: Låter som en fantastiskt helg! Vilken underbar och snäll vän du har :)
Emma Barremyr

2013-08-06 @ 18:18:18
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Mari

Sv. Det kommer med all säkerhet bli underbart =)

2013-08-06 @ 19:20:57
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0