fredag 17 december

Hej mina fina vänner ♥

En vecka kvar till julafton! Wiiiiho :D
Jag har varit jätteaktiv idag! Jag var uppe redan halv åtta för att tvätta och fixa, sen åkte jag in till stan för att köpa de sista klapparna och en klänning till mig själv. Det blev dock ingen klänning, men kom hem med ett par stövlar ist! Klänningen får jag ta imorgon, för jag ska ha en ny till julafton :)
Efter lunch blev det plugg för fulla muggar! Äntligen blev jag klar med tentan! Nu är det bara en kvar, som jag helst måste ha gjort hälften på innan jag åker!
Efter plugget drog jag igång med storstädning och sen sprang jag iväg på ett danspass. Har skitont i foten, men det var hur kul som helst ändå! Jag älskar dansen, och är alltid glad och sprallig när jag kommer därifrån!
Nu sitter jag och väntar på min älskling som borde komma snart! Vi ska mysa hela helgen ♥

Jag tänkte på en sak idag. Hur kommer det sig att man tror att man känner folk från torsby som man aldrig pratat med förut när man kommer utanför torsby? Man behöver inte åka långt heller.. Karlstad räcker! Det är alltid så när man träffar på någon på stan som man kanske inte har hälsat på förut så hälsar man och ler lite. Desto längre bort från torsby desto mer pratar man. I stockholm t.ex. ses man där är det nästan som man känt varandra hela livet, och man har jättemycket att prata om. Och kommer man utanför Sverige, ja då pratar man med alla svenskar. Varför ska man behöva åka någon annanstans för att vara trevlig och hälsa på varandra?
När jag var på syrefabriken idag kom det fram en kille som jag kände igen sen förut, men aldrig pratat med, knappt hälsat och utbrast "Men heeej! har du flyttat hit? vad gör du här då? tränar du mkt? bla bla bla osv.." Alltså jag har verkligen inget emot det. Det är jättetrevligt när folk pratar med mig, det tycker jag, men det är bara så konstigt. Känner vi varandra helt plötsligt och hur kom det sig att han hälsade på mig nu när han aldrig gjort det förut? Det jag tänkte på bara var varför folk inte är lika trevliga mot varandra i torsby? Tänk bara på vad ett leende kan göra. Det smittar faktiskt av sig :)

Nej nu får det räcka! Nu är det fredagsmyyyyys :D
Kram

Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0