torsdag 15 juli

Hej mina vänner ♥

Ursäkta min dåliga updatering. Men som ni vet så har jag varit i Karlstad några dagar och hemma har vi inget internet efter tisdagens åskväder. De seaste dagarna har varit så intensiva och jag har varit så tankspridd (ja, tusen gånger mer än vanligt) att jag knappt kommer ihåg vad jag har gjort! Det är mycket att tänka på ändå och handlar om ganska mycket pengar så man vill ju att det ska bli bra. Och jag med min besutsångest... Haha! Lägenheten är iallafall i stort sett klar nu. Det saknas en matsalsmöbel i tvrummet och en tvbänk, plus att lite tavlor ska upp, men annars så! :) Jag och Julia är jättenöjda! Vi har haft hjälp av både mamma och pappa som har kört oss hit och dit, burit, skruvat och fixat. Tack vad ni är underbara!

Vi kom hem sent inatt och jag slocknade som ett ljus och sov ända till halv elva i morse. Skööönt!
Jag har nyss varit och tränat lite på gymmet och åkte in en sväng på jobbet för att kolla mailen på vägen hem. Passar på att uppdatera lite då för jag vet inte hur länge vi kommer vara utan internet?!

Tisdagens oväder påstås vara det värsta på mycket länge. Jag har iallafall aldrig varit med om värre och heller aldrig varit rädd förut! Regnet hällde ner värre än någonsin och hemma var det ett enda kaos när blixten slog ner i huset. Smällen som kom var öronbedövande och det knakade i huset precis som om det skulle braka ihop! Jag låg i min säng och hörde massa skrik. Martin som skrek på Lina och dundrade ner för trappan, pappa och Julia. Det hade blivit alldeles svart i huset och jag såg absolut ingenting när jag i panik letade efter något att klä på mig. När jag kom ner var alla uppe. Julia grät och Lina satt precis innanför ytterdörren i Martins armar. Gissa vad hon hade gjort? Jo, hon hade fått för sig att gå ut och ta in stolsdynorna på uteplatsen eftersom det regnade så mycket. Men för det första var de redan genomvåta och för det andra åskade det och blixtrade det alldeles för mycket att det bara var en jättedum tanke att gå ut. Lina var alltså på uteplatsen när blixten slog ner och hon fick en kraftig stöt och spydde flera gånger efteråt. Usch vad jag var rädd när allt hände! Dumma Lina, så farligt det kunde vara och hon tänker på några stolsdynor! Jag blev så arg! Julia är vanligtvis rädd när det bara åskar lite så kan ni förstå vilken panik hon hade?! Jag flyttade därför ner till hennes säng sen. Vi låg och kramades och tittade på blixtrar i några timmar innan vi somnade...
Lina mår bra nu igen och klarade sig fint som tur var! Det var iallafall riktigt läskigt och en ganska otäck natt tycker jag!
Eftersom blixten slog ner i huset är alla våra ledningar döda. Inget intenet, ingen telefon och ingen tv. Jättekul!
Mitt minneskort är låst och har dessutom fastnat i min kamera så jag kunde inte ta några bilder på lägenheten heller. Julia har däremot gjort det så när intenet och allt funkar igen ska jag lägga upp lite så ni får se hur det blev :)

Herregud vad mycket text det blev!
Hoppas ni mår bra allihopa :)
Ska åka hem på familjemiddag nu. Ta hand om er!

Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0