tisdag 22 mars

Hej vänner ♥

Klockan är snart sju och det är inte helt mörkt än, visst är det härligt?! :) Det är faktiskt fler ljusa än mörka timmar på dygnet nu. Snön smälter bort i rasande fart och våren känns påtaglig! Fast jag är fortfarande sjuk och har därför fått hålla mig inne dessa underbara dagar som varit! Idag skulle jag dock göra ett försök att få lite sol på mig och tog med mig plugget ut i solen på balkongen, men det är halvt storm här i Karlstad så jag höll på att blåsa bort. Så det var bara att packa ihop och gå in igen....
Som tur är har jag iallafall frisknat till så mycket att jag orkar plugga, vilket behövs då det bara är två veckor kvar till tentan! Har ägnat i stort sett hela dagen till mina fina lilla sammanfattning på över åttio sidor (det lär bli fler) som det tog mig nästan sju timmar att gå igenom och stryka under mm :) För er som är intresserade kommer den här tentan att handla om anatomi och fysiologi vid blodcirkulationen, blodet, immunsystemet, andningsystemet, temperaturregleringen, fortplantningen och sexualfysiologin, samt sjukdomsläran vid endokrina sjukdomar, åderförkalkning, högt blodtryck, fetma, höga blodfetter, hjärtsjukdomar, trombo-emboliska sjukdomar, blodsjukdomar, allergiska sjukdomar, diabetes, tumörsjukdomar samt nutrition och vätesketerapi. Som om det inte vore nog har vi även farmakologin till alla dessa sjukdomar. Sammanlagt 24 härliga kapitel! Fick Vg på förra tentan... men den här känns nästan omöjlig... men jag ska försöka fixa den också! :)
Jag är galet taggad inför helgen! Ska bli jättekul att åka till sälen. Hoppas på fint väder också!
Vi har infört en liten kul grej... Tre kvällar och tre par - varje par får en varsin kväll att laga trerätters (en liten halv åtta hos mig) :)
Min och Pers meny ser ut såhär:
Förrät: krämig kantarellsoppa med bacontopping och ostsnittar
Varmrätt: Älgfilé, hasselbackpotatis och mustig kantarellsås
Efterrätt: hemmagjord kokosglass med varm skogsbärssås
Ser ni den röda tråden? :P Vi har nämligen skogstema på våran meny :)
Pusss / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0