Frikort!


Japp, jag har nu frikort inom sjukvården för att jag springer där så mycket! Imorgon är det dags för magen!

Listan över vad jag ska undvika är såååå lång och alla skulle sluta läsa om jag började räkna upp allt, men de sex ämnen som jag är allergisk mot är iallafall metallerna nickel, kobolt och krom, sen tre konserveringmedel med krångliga namn, methylchloroisothiazolinone, menthylisothiazolinone och perubalsam. Jag känner mig som ett stort jäkla frågetecken just nu! "du ska i möjligaste mån undvika dessa ämnen då de påverkar dina eksem och gör dem värre" sa läkaren. Okej? Känns nästan som det är lättare att tänka "vad ska jag inte undvika?"

Det kommer bli en stor omställning för mig det här. Det jag ska börja med är iallafall att kolla igenom alla mina produkters innehållsförteckningar, det känns inte så svårt, men metallerna som finns i allt typ, hur ska jag förhålla mig till det? Läkaren var såklart inte svensk och kunde knappt språket så jag fick inte ut så mycket av att prata med henne heller :/ jaja, nog tjatat om det!

Lunchen var en äggrulle med kvargröra! Mättade bra och gav mycket proteiner efter styrketräningen! En halv klyftad sweetie också :)


Kommentarer
Postat av: Julia

Methylchloroisothiazolinone och menthylisothiazolinone står aldrig utan varandra tror jag, och man lär sig det snart :) Det är jättejobbigt jag vet, men tyvärr är det så det är och du klarar det om någon gör det! :) apolivas shampoo och balsam kan du använda, det är bra och luktar gott ;)

2011-11-28 @ 13:39:07
URL: http://juliabarremyr.blogg.se/
Postat av: Ida

Dermanord innehåller inga kemiska ämnen eller konserveringsmedel!! Använder allt därifrn och är också överkänslig mot allt i hudvårdsväg.. Stor skillnad för mig kan jag säga! Du kan läsa på både svenska och engelska på

Innehållet på sidan :)

2011-11-28 @ 15:48:55
URL: http://idanolsson.blogg.se/
Postat av: Linnea

Usch då :/ Men vad är det för typ av saker du måste undvika då?

2011-11-30 @ 17:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0