Kycklinglasange

Hej

Igår blev det en ny variant av lasange som jag inte testat förut. En med kyckling i som blev väldigt lyckad!





Hacka och stek en halv squash, 200 gram champinjoner, en gul paprika, två gula lökar, tre vitlöksklyftor och 100 gram färsk spenat. Häll i 1 1/2 burk cremé fraiche och smaksätt med kycklingfond, salt, peppar och timjan. Skär under tiden 800 gram kycklingfilé i små bilar i en annan stekpanna. Salta och peppra efter smak (jag använde pepparmix). Blanda kycklingen med grönsakerna till en härliggryta. Gör sedan en bechamelsås (eller använd en färdig), jag gör en egen på smör, dinkelmjöl och mjölk som jag smaksätter med salt, svartpeppar och muskot. Varva sedan färska lasangeplattor med kycklinggojset och bechamelsås. Avsluta med att strö över 150 gram riven ost (gärna stark för att få mer smak). Gratinera i ugnen på 225 grader i 20 minuter och servera med en god sallad och kanske ett glas rött? :)

 

Receptet räcker till 6 personer.

Trevlig fredagskväll

/ Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0