Löpturen

Hej ♥

Med utgång från skidtunneln sprang jag runt Vassjön idag, vilket innebär dryga milen, och det gick över förväntan. Jag är egentligen ingen löparmännsika med tanke på mitt löparknä, men så länge jag tar det lugnt, springer på mjukt underlag och lyssnar på kroppen går det bra. Idag fanns verkligen kraften och orken där och det gör mig så glad! Att få springa omgiven av vacker natur, höra fåglarnas kvitter och känna solens strålar på min kind ger mig kraft och styrka! Jag skulle aldrig för livet sätta i musik i öronen och stänga ute naturen under ett sånt ögonblick. Naturen är min vän och får mig att må så bra!

Hur känner ni inför det här? Vet att många vill ha musik för att tagga igång och orka träna, men jag vill helst ha det helt tyst. Är jag ensam om det? Det här gäller ju inte när jag är i stan. Där hörs ju allt buller från vägarna överally och det stänger jag mer än gärna ute!

Trallallaa! Nu ska jag cykla bort till mormor och morfar :)


Kommentarer
Postat av: rahwa

Usch, musik bara förstör! Antingen trasslar man in sig i sladden till hörlurarna eller så hoppar ena hörluren konstant ut ur örat. Det blir bara besvärligt. Men söker man lite extra driv kan det vara bra med musik

2012-04-29 @ 14:55:00
Postat av: Sofia

Jag förstår vad du menar! ibland vill jag "höra" det tysta i naturen när jag är ute och springer.

2012-04-30 @ 09:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0