Pestobiffar till middag!

Hej vänner

Idag har jag haft en helt perfekt dag enligt mig. Förmiddagen hemma med lugn och ro och en härligt fartfylld eftermiddag på Sats med massage, barnpassning och tid i receptionen med alla rutiner där! Vid fyra kom Jullan till Sats och vi körde ett pass på gymmet och avslutade sedan med SH-Bam. Så himla skoj! Nu är jag helt slutkörd och trött i kroppen. Härligt att få träna igen efter ett litet uppehåll och semester. När jag kom hem lagade jag och Pelle ihop lite vardagslyx såhär på en tisdag. Runda klyftpotatisar, pesto- och chilibiffar samt pestosås och en sallad.







Potatis: Skölj och borsta potatisar och skiva dem i tjocka skivor. Lägg på en plåt och häll över olivolja och örtsalt. Grädda på 225 grader till de fått fin färg.

Biffar: Blanda grädde (jag hade havregrädde idag) med ströbröd och låt svälla en stund. Kläck i ett ägg och blanda i pesto, chilisås, chilipeppar, salt och svartpeppar. Blanda i 500 gram köttfärs och forma till biffar som du steker på medelhög värme i smör.

Sås: Koka upp grädde och grönsaksbuljong och smaksätt med pesto och svartpeppar.

Nu ska jag gå bort till Josefin och Andreas en sväng innan jag tar kvällen!

Kram på er / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0