Supergod pasta!

Hej

Idag har jag som jag skrev i morse varit med Mattias Hell på Klarälvskliniken. Mattias är Färjestad A-lags egen sjukgymnast och jag har gått med, lyssnat och sett hur han jobbar hela dagen. Det har varit jätteintressant, lärorikt och spännande! Jag har även fått en rundvandring i A-lagets omklädningsrum, tränings- och behandlingslokar samt träffat lite spelare. Så kort och gott har min dag varit riktigt bra!

Efter en lång dag borta på Färjestad klampade jag in i hallen här hemma när klockan slog sex. Tillsammans har jag och min älskling hunnit städat och lagat en jättegod middag och nu däckat i soffan båda två! Jag är helt utslagen efter den långa dagen med tanke på förra nattens dåliga sömn. Ska bli så skönt att sova sen!  

Med inspiration från Sofie gjorde jag idag för första gången hampapasta. Till det serverade jag en god baconsås med vitlökssmak, Mmmm...



Hampapasta (receptet räckte till två portioner för mig och Pelle): vispa 3 äggvitor till ett fluffigt skum. Blanda i 3 msk fiberhusk och 130 gram phiadelphiaost och vispa ordentligt. Smeta ut fluffet på ett oljat bakplåtspapper, olja även ett annat bakplåtspapper och lägg på den kladdiga sidan över degen på plåten. Kavla sedan degen så att den blir tunn, ta bort bakplåtspappret och grädda i ugnen i 10 minuter på 150 grader. Ta ut och skär sedan spagettistrimlor som är färdiga att äta. Till pastan gjorde jag en baconsås på bacon, vitlök, grädde och svartpeppar. Såå gott!

En sak som inte stod i receptet som jag kommer göra nästa gång (och som jag skrivit ut i receptet till er) är att smörja det "undre" bakplåtspappret. För när pastan var färdiggräddad blev det bara smulor för att den satt fast i bakplåtspappret. Det var en liten miss, dock var det inget fel alls på smaken :) Detta måste ni testa!

Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Pelle

Det var verkligen jätte gott =) bra jobbat olala =)

2012-04-26 @ 20:55:36
Postat av: Ida

Åh nu blev en min extremt känsliga mage glad, och glutenfritt dessutom :) denna pasta ska jag verkligen testa!

2012-04-26 @ 23:02:22
URL: http://idanolsson.blogg.se/
Postat av: Hanna-chan

Lät spännande, och inte särskilt svårt heller! :D

Kanske ska testa imorgon eller så... :3

2012-04-27 @ 21:07:50
URL: http://klockanhalvtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0