Tomat- och kalkonbaconsås serverad med zucchinipasta

Gokväll 
 
Fast jag borde ligga still och vila klarar jag inte riktigt av det. När jag är uppe och pysslar känner jag mig ganska pigg, men så fort jag lägger mig ner känner jag mig jättedålig. Ont överallt, febrig, snorig och trött. Ja, vila och ligga still borde jag göra. Men istället har jag fläktat runt här hemma, packat upp, tvättat, torkat ägg, gjort eget nötsmör, gjort egna godisremmar, plockat vinbär ute i trädgården och slutligen lagat middag. 
 
 
 
Middagen idag blev tomat- och kalkonbaconsås serverad med zucchinipasta, tomater, paprikaringar och persilja. Gott :)
 
 
Ingredienser (2 pers):
1 paket kalkonbacon
1 paket krossade tomater
1/2 kruka färsk basilika
1 stor zucchini
Flingsalt med vitlök
Pepparmix
Kokosolja
 
Stek kalkonbacon med färsk basilika i en stekpanna i några minuter innan du häller på krossade tomater, peppar och flingsalt. Riv under tiden zucchinin till smala trådar och fräs den sedan i kokosolja. Salta och peppra, häll upp på en tallrik och servera med baconsåsen, tomater, paprika och persilja.
 
Nu ska jag vila
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Adele

Åh fy så gott! det där måsta man prova :)

Svar: Gör det :) Toppengott!
Emma Barremyr

2012-08-17 @ 08:43:44
URL: http://adelebyberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0