Första advent

God morgon 
 
Första advent idag - äntligen! Här ute skiner solen, himlen är klarblå och det är elva minusgrader. Det kommer bli en himla fin dag idag! Planerna är ett träningspass på gymmet, hälsa på mor- och farföräldrar, gå på julmarknaden på byn och sedan avsluta dagen med en trerätters middag med hela familjen! Heeela familjen - var länge sen så det ser jag verkligen fram emot!
 
Hur gick det med gårdagens utmaning? Själv skulle jag sett på ELF - typ världens bästaste och mysigaste film - den får mig alltid att skratta som en galning. Men det hanns inte med, så jag tittade på lite roliga klipp på youtube istället och fick mig ett par goda skratt! 
 
I vanliga fall brukar jag och min familj alltid fira advent med grötfrukost och tända ljus. Men idag fick jag fira frukoststunden ensam på jobbet. Komplicerade det inget utan gjorde en vanlig havregrynsgröt med linfrö och äggvita som toppades med banan, mango, jordnöts- och kokossås samt mjölk
 
 
Tända ljus och julkalendern på tv:n :)
 
Innan frukosten hade jag bestämt mig för att jag skulle ligga fem minuters planka (ni har väl kollat in dagens hälsoutmaning i lucka nummer två?) - och så blev det! Jag låg 2,5 min, vilade en halv och låg 2,5 min till. Underbart och härligt!
 
Hur gör ni? Hakar ni på utmaningen? 10 minuter har ni väl tid att planka? Kom igen, detta klarar vi, vi är ju grymma!
 
Hoppas att ni får en fin första advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0