Morgon på bästa sätt

Hej fina ni 
 
 
Jag har börjat fredagen på bästa sätt. Kan ni gissa hur? Tidig frukost med lillasyster framför julkalendern följt av ett rygg och axelpass på gymmet med lite kondition som avslut. Nu sitter jag och tuggar i mig frukost nummer två som jag så fint hade gjort i ordning i förväg och ställt in i kylen - fördig att plockas fram när jag kom hungrig från gymmet!
 
Kokos- och chokladdavos toppat med keso och jordnötssås med inspiration från Linnéa.
 
 
Ingredienser:
1 dl havregryn
1 dl kokosmjölk
1 msk kakao
1 mosad mogen banan
2 msk kokosflingor
En nypa salt
 
Blanda ihop alla ingredienser och låt stå och svälla i kylen under natten. Ta fram på morgonen och toppa med en stor klick keso och jordnötssås (blanda jordnötssmör med mjölk).
 
 
Den fukosten satt finfint i magen och nu är jag redo för dagen!
 
Dags att hoppa i duschen för att sedan åka ner till byn och julhandla med mamma. Oj, vad vi ska handla. Listan är sååå lång då vi har julen hemma i år! Wiiiieee, jag älskar att julhandla!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh mums!
Kul att du verkade gilla den.
Jag blev nästan sugen på att göra den imorgon igen nu..

Svar: Ja, jag gillade det! Fast jag tyckte nog att det var godare att bara göra med kokosmjölk och havregryn :)
Emma Barremyr

2012-12-21 @ 13:11:44
URL: http://sockerfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0