Onsdagsfrukost

God morgon 
 
 
Jag har startat dagen med kokos- och proteingröt som toppats med keso, chokladsås och blåbär + en kopp ingefärste.
 
Kokos- och proteingröten gör du genom att koka ihop en portion havregrynsgröt (eller andra gryn) med 1/2 dl kokoschips/ kokosflingor. När gröten är färdig drar du kastrullen från plattan, knäcker du i en äggvita och rör om tills äggvitan försvunnit. Klart!
 
Chokladsåsen är gjord på 1 msk jordnötssmör, 2 msk mjölk, 1 tsk kakao och 1 tsk honung som bara blandats ihop.
 
Igår kväll hade vi min syster och hennes pojkvän här på middag. Vi bjöd på älggrytan som fått puttrat i flera timmar och sedan stuvats ihop med grädde och serverade sedan med blomkålsmos, hemgjors gelé och hembakade fröknäcken. Blev himlans gott och det slutade med att vi skrapade alla kastruller tills det var helt tomt! Till efterrätt fikade vi med glögg, pepparkakor, lussebullar och pepparkaksknäck. En fin kväll både i matväg och sällskap :)
 
Idag ska jag åka upp till universitetet och fixa lite saker, men innan det ska jag till gymmet och köra ett benpass tänkte jag. Weeeiii, äntligen lite träning efter två dagars vila :D
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0