En fiskfavorit

Hey snyggisar  

Förra veckan hörde en tjej av sig till mig och ville ha hjälp med ett träningsschema. Jag blev jätteglad och ställde självklart upp! Så efter plugget idag hade vi planerat in ett litet möte och har nu under några timmar suttit och filat på ett träningsprogram för en månad framöver. Spännande va? Det ska bli så roligt att följa upp!

Nu till dagens middag! Det var länge sen med ett middagstips, så här kommer en favorit som vi har här hemma och jag Pelle - fiskgratäng med dillsmak!







Sätt ugnen på 225 grader. Skala och koka potatis mjuk. Smörj under tiden en form med smör och krydda fisken med salt, citronpeppar och dill. Stek i ugnen tills fisken är genomstekt och ta ut den ur ugnen. Klicka i smör i den kokta potatisen och vispa till ett mos tillsammans med mjölk och lite salt. Klicka moset runt fisken. Värm grädde och krygga med fiskbuljong och dill och häll över fisken. Grädda i ugnen till moset får lite färg. Klart! Servera med en god sallad!

himla gott och mättande!

Gillar ni också fiskgratäng? Vad har ni för recept i så fall? Jag tar gärna emot tips :)

Kram på er / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0