Årets första recept!

Hej fina läsare

Vi fick sluta hela två timmar tidigare idag än utsatt tid. Jag kom hem och kunde landa i lugn och ro, äta ett mellanmål och vila ögonen på tv:n en stund innan jag begav mig till simhallen. Den ligger 50 meter bort och på något konstigt vis har jag under de 1.5 åren jag bott här aldrig tagit mig dit förut, så det var verkligen dags. Och det var så skönt att simma! Bastun efteråt gjorde mig varm och mjuk i hela kroppen, underbart! Nu har jag fått i mig middagen och har vilat hjärnan tillräckligt för att sätta igång med lite plugg igen.

Jag lovade ju er ett recept imorde. Det blev en LCHF-variant i form av ugnsbakad lax med phiadelphiaost och blomkålsmos. Smaskit hörrni!





Ingedienser (till en person):
1 laxfilé
2 nävar fryst blomkål
2-3 msk phiadelphiaost
smör
en skvätt grädde
dill
salt och citronpeppar

Salta och peppra laxen. Bred på phiadelphiaost och strö över dill. Baka i ugnen på 225 grader i ungefär 30 minuter. Ångkoka/koka blomkålen under tiden tills den blir mjuk. Mixa den sedan med lite salt, 1 msk phiadelphiaost, smör och en skvätt grädde till ett mos. Servera med grönsaker och citron!

Önskar er en trevlig kväll!

/ Emma.

Kommentarer
Postat av: victoria

åh vad gott det där såg ut, vännen :) vill testa blomkålsmos & lax med philadelphia på är ju bara fööör gott!



ps. tycker din blogg är jättebra & läser den nästan varej dag :) kram

2012-01-05 @ 18:49:30
URL: http://victoriaswellness.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0