Oopsies med fetaost, basilika och vitlök

Hej vänner
 
Jag tänkte bjuda på ett recept på oopsies som jag gjorde förra veckan. De andra skulle äta vitlöksbröd till räkfrossan och det är ju bara så himla gott så jag ville också ha ett bröd med vitlök i. Bestämde mig därför för att göra oopsies (som är helt glutenfria) med vitlökssmak. Om de blev goda? Ja, farligt goda.
 
 
På bilden ser ni mina oopsies samt vanlig vitlöksbaguette som vi åt på vår räkfrossa förra veckan.
 
Oopsies ingredienser (två bröd):
1 ägg
35 gram kvarg
1 tsk bakpulver
1 liten pressad vitlöksklyfta
2 msk mosad fetaost
Basilika
Salt
 
Sätt ugen på 150 grader. Separera äggvitan från äggulan och vispa äggvitan hårt. Blanda ihop äggula, kvarg, vitlök, fetaost, bakpulver, basilika och salt. Vänd sedan ned ägguleblandningen i äggvitan och rör om försiktigt. Klicka ut två bröd på en bakpappersklägg plåt och grädda i ugnen 20.25 minuter.
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: M

Hej Emma!
Kan inte du göra några enkla "matlåde-lunch"-tips som enkelt går att slänga ihop kvällen innan? Mina idéer har tagit slut för tillfället!

Svar: Hej! Absolut, vad roligt att du kommer med förslag! Börjar jobba igen nästa vecka så då kan jag blogga lite om matlådor ;)
Emma Barremyr

2012-07-25 @ 21:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0