Hirsgröt med jordnötssmör

God morgon

Fredag och första juni. Tänk att sommaren är här nu, det känns helt underbart! Dock är det på tok för kallt för att jag vill kalla denna dag för sommardag, men ändå. Jag har inte tappat hoppet om att värmen kommer komma snart!

Jag fick en fråga igår om vart jag hittar alla recept som jag lagar? De allra flesta hittar jag på själv! Jag älskar att laga mat och experimentera i köket :) Jag brukar kika runt på andra bloggar för att hitta inspiration och ibland kopierar jag recept rakt av (då brukar jag länka) - ibland rör jag om så mycket att det inte ens blir lika. Men om man ska bli bra i köket måste man våga prova nya saker och inte vara rädd för att misslyckas! Du kommer alldig att lära dig nya saker om du försöker!

Här kommer dagens frukost! Idag kokade jag ihop en portion hirsgröt tillsammans med 1 msk jordnötssmör - toppade med banan, blåbär, krossade linfrön, kokos, pumpakärnor och mandelmjölk.







Hirsflingor är ett glutenfritt alternativ som jag äter nu när jag inte äter gluten!

Ha en fin dag!

/ Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0