Idas rårakor och kalkonbacon till middag

Hej mina fina läsare

Det har varit en lååång dag på universitetet! Hela förmiddagen bestod av seminarium och opponering av uppsatser och det gick och kändes jättebra! Eftermiddagen ägnade jag och Viktoria till att skriva klart den slutgiltiga versionen som vi ska lämna in och den är i stort sett klar så man kan väl säga att jag är färdig med hälsa och wellness nu! Garttis till mig :D Imorgon är det avslutning hela dagen som fortsätter i middag och fest på båten på kvällen, kommer bli så skoj!

När jag kom hem vid femtiden gav jag mig ut på en lugn löprunda och när jag kom hem igen blev det min kära vän Idas rårakor och kalkonbacon till middag. Dessa rårakor var så goda så jag var tvungen att ta om tre gånger innan jag var nöjd!







Rotfrukstrårakor: skala och riv 4 stora potatisar, 2 stora morötter och 1 stor palsternacka fint. Blanda med 2 ägg, 3 msk mjöl (jag tog mandelmjöl), 1 tsk salt och svartpeppar. Forma dem till runda plattor och stek i rejält med smör. Servera med kalkonbacon och lingonsylt! Mums :)

Hoppas att ni har en fin måndagskväll!

Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0