Rumpdödare

Hej alla träningssugna
 
Har förberedit ett tidsinställt inlägg till er idag med ett tips på en härlig rumpövning som riktigt får det att krampa sådär skönt. Kissande hunden är en klassiker som kan göras på många sätt och jag tänkte ge er två av mina versioner.
 
 
 
Börja med att stå på alla fyra, håll i magen och så lyfter du ena benet åt sidan. Detta är grunden.
Övning ett är den så kallade klockan - du börjar med att lyfta 12 gånger med varje ben, lyfter 11 nästa gång, 10, 9 ,8, ja du förstår nog vad jag menar. När du kommer till 1 försöker du lyfta fyra gånger med varje ben om vart annat. Uppreda detta ytterligare en gång!
Öving nummer två är inte riktigt lika jobbig - den går ut på att lyfta 16 x 2 med varje ben (16,16,16,16), sedan 8 gånger två med båda benen (8, 8, 8, 8) och avslutningsvis lyfta benet åt sidan och göra 8 små kickar till sträckt ben (som att du skulle sparka iväg en boll). Börja med ena benet och avsluta med det andra. Upprepa detta ytterligare en gång.
 
Är detta en övning ni brukar köra?
 
Själv är jag ett stort fan av rumpövningar :)
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: The World According to Elsa

DEtta måste du kolla in, bästa rumpövningen jag vet! http://www.youtube.com/watch?v=Kq1HnakX5C8

Svar: Såg galet härligt ut :D
Emma Barremyr

2012-06-27 @ 15:27:36
URL: http://elsa89.blogg.se
Postat av: The World According to Elsa

Eh, härligt är inte ordet jag skulle använda :D

Svar: hahaha :D
Emma Barremyr

2012-06-28 @ 13:53:59
URL: http://elsa89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0