Polentagröt

God morgon

Sovmorgon ända till halv åtta idag för min del, skönt! Nu har jag laddat upp med en brakfrukost bestående av polentagröt med keso och topping, en dinkeltekaka med smör, ost, salami och tomat samt en kopp grönt te.



Polentagröt med keso: Koka upp 2,5 dl mjölk med 3 msk polentagryn och lite salt. Rör ner en dl keso och servera i en tallrik med banan, blåbär, kiwi, kokos, pumpakärnor och mandel.

Polentagröt påminner mig om farmor. När vi var mindre sov vi där minst en till två gånger i veckan och hon gjorde alltid polenta eller risgrynsgröt till oss till frukost. När hon var här sist hade hon med sig en påse polenta som jag fick! Hihi.

Även idag ska vi dela ut enkäter under förmiddagen. Ska snart cykla iväg till Nobelgymnasiet!

Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: nicole

Keso+kvarg var ju suuuuuper! Ny favvo :D Tack

2012-03-28 @ 08:45:08
URL: http://nicolesoraya.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0