Pistachenöten

Hej

Sista nöten ut är pistachenöten!



Pistachenöten är rik på antioxidanter, vilket man kan se på den gröna fägen. Den har också goda hjärt- och kärlskyddande egenskaper och är ett perfekt snacks eller mellanmål. Det faktum att de fortfarande har skalet kvar bidrar naturligt till att man äter den långsammare eftersom man måste skala dem först. Andra nyttigheter i pistachenöten är isoflavoner som daidzein och genistein, vilka är kända för att skydda mot bland annat bröstcancer.

Det var alltså alla nötter - pecannötter, valnötter, hasselnötter, kokosnötter, mandlar, cashewnötter, macadamianötter, jordnötter och pistachenötter. Det finns många att välja mellan och alla har fina och nyttiga egenskaper! Nu undrar jag - äter ni mycket nötter? Och vad har ni för personlig favorit?

Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag äter nötter i princip varje dag, oftast i någon keso/kvargröra, så gott :) favoriten är nog cashew och paranöten! Och kokosflingor :)

2012-05-22 @ 15:53:07
Postat av: Linnea

Just nu har jag godisförbud, så då blir det pistage och cashew nötter på helgerna istället ;)

2012-05-22 @ 16:12:47
Postat av: Jenny

Min favorit är hasselnöten, speciellt på jul när man får knäcka dom själv :)

2012-05-22 @ 20:41:42
Postat av: Emma

Sv: ååh, keso- och kvargröra med kokos och nötter - en av mina favvosar också :D

Linnea, kanon med nötter istället för godis ;)

2012-05-22 @ 20:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0