Älskade morgonpromenad

God morgon 
 
Morgonpromenad är bästa sättet att vakna till på enligt mig. Kroppen får rörelse och motion, pulsen höjs, lungorna får frisk luft, tarmarna kommer igång, benen piggnar till när blodet börjar pumpas runt och kinderna får en härlig kyss av den kyliga novemberluften. Detta gör mig pigg helt enkelt! Under hösten har det dock blivit få morgonpromenader. Det har helt enkelt varit mycket att göra samt att sömnen prioriterats före många gånger! Så idag var det riktigt skönt att komma ut!
 
 
Idag vaknade jag straxt före sju och kände mig utvilad - något som inte hänt på länge! Så jag studsade upp och knöt på mig träningsskorna och grav mig ut på en runda runt älven samtidigt som solen gick upp (någonstans bakom alla gråa moln) och det började ljusna.
 
 
Någon mer som upptäckt det fantstiska med morgonpromenad?
 
Nu sitter jag med frukosten i högsta hugg, pigg och redo för dagen. Ska iväg och fixa lite ärenden innan lunch. I eftermiddag ska jag och Lina köra ett pass på Sats - rygg, biceps, baksida axel och mage blir det, och ikväll väntar glöggmys och spelkväll med fina vänner! Känner på mig att det kommer bli en finfin fredag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag börjar i stort sett varje morgon men en härlig och uppiggande runda. Om vardagarna blir det bara en snabbis på 30-40 minuter medan jag under helgerna gärna går en längre runda. Dels så vaknar jag till och kroppen kommer igång innan frukost. Bättre start än så är svår att få!
Önskar dig en fortsatt fin fredag!
Kram

Svar: Det lät som en riktigt bra start! Det bästa är sedan när man kommer in och får äta frukost - helt underbart! Ha en fin fredag :) Kram
Emma Barremyr

2012-11-23 @ 09:16:12
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Vonskareng

Hihh jag orkar inte morgonpromenader längre (hade de lite som "tvång" förut, så förknippar inte de m ngt bra heller längre tyvärr)! Måste få i mig en stadig frulle först:) = mer energi, o då njuter jag mera o orkar gå längre m hundarna sen:) är alltid satans hungrig om morgnarna ^^ antar att det är olika fr person till person?!x)

2012-11-23 @ 10:34:20
URL: http://vonskareng.blogg.se
Postat av: Ida

å morgonpromenader i skogen med Kira är något jag verkligen saknar! Innan jag blev förälder gick vi varje morgon å det är underbart!! Luften är så härlig runt 6 tiden å man vaknar verkligen till:-) så snart min foglossning försvunnit helt å kroppen är återställd efter förlossningen ska jag börja gå igen. Blir tyvärr inga sådana tidiga promenader mer men bara jag får ut å gå igen är jag nöjd:-)

Svar: Jag förstår att det är mycket svårare med sånt när man får barn. Du får njuta av barntiden så länge den varar :) Tid till morgonpromenader kommer ju finnas längre fram i livet för dig :)
Emma Barremyr

2012-11-23 @ 18:24:08
Postat av: Ida

Absolut å att dra en barnvagn i skogen är rena styrkepasset:-)

Svar: Det kan jag tro :)
Emma Barremyr

2012-11-24 @ 11:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0