Bovetepasta och hederlig köttfärssås

Gokväll vänner 
 
Pasta med hedrlig köttfärssås och riven ost fick bli dagens middag. Och då inte vilken pasta som helst, utan bovetepasta som jag råkade springa på i en hälsokost i Stockholm. Jag gillar bovetesmaken som kom fram tydligt i pastan. Konsistensen? Ja den var precis som vanlig pasta. Gott :D
 
 
I min köttsfärssås:
*köttförs
*gul lök
*pesto
*krossade tomater
*sambal oelek
*tomatpuré
*trattkantareller
*basilika
*chilipeppar
*örtsalt
*svartpeppar
 
 
Sen jag slutade äta gluten har det inte blivit många pastabitar för mig. Tråkigt, men magen mår så mycket bättre utan! Jag gillar egentligen pasta (som för övrigt är en superbra kolhydratkälla för den som tränar mycket), men dissar den glutenfria då den smakar så konstigt och gör kokvattnet alldeles slemmigt. Gissa om jag blev glad när jag hittade ekologisk bovetepasta?! Ja, hade det inte varit så jäkla dyrt hade jag köpt med mig ett gäng påsar hem, men nu blev det bara en som kommer att användas sparsamt!
 
Har ni testat bovetepasta?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Victoria (frukostera)

Har en av samma märke fast quinoapasta - också väldigt gott! :)

Svar: Åh, vart hittade du quinoapastan? Den skulle jag vilja testa :)
Emma Barremyr

2012-11-06 @ 17:03:56
Postat av: Viccy

Quinoapasta finns på segerstadbyn om du vet vart det ligger? :)

Svar: Okej, nej har inte hört talas om det? Såg att det gick att beställa via internet också :D
Emma Barremyr

2012-12-03 @ 14:41:22
URL: http://viccys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0