Carob- och mesquitecupcakes med hallon- och vaniljtopping

God morgon från frukostsoffan 
 
Min kille käkar risgrynsgröt för tredje dagen i rad. Själv äter jag en ny variant frukostcupcake med smak av carob/mesquite. Helt gudomligt! Jag hittade receptet hos Sofie (<--klick) igår och kunde inte hålla mig mycket längre än till idag. Mums mums mums!
 
 
Mmmm, carob- och mesquitecupcakes med hallon- och vaniljtopping....
 
 
Ingredienser:
2/3 dl havregryn
1 mosad banan
1 ägg
1 äggvita
1 msk carobpulver
1/2 msk mesquitepulver
1 krm bakpluver
1 krm vaniljpulver
 
Blanda ihop alla ingredienser och häll upp i cupcakesformar. Micra på högsta effekt i 3 minuter. Ta ut och toppa med något gott. Jag körde på hallon- och vaniljtopping + lite kakaonibs och kokoschips.
 
Hallon- och vaniljtopping: blanda 1 dl hallon med 2/3 dl keso, 1/2 dl kvarg och 1/2 tsk vaniljpulver
 
 
Nu vet jag att carob och mesquite är ganska ovanliga produkter, men är du sugen på att testa hittar du dem i välsorterade hälsokostbutiker. På internet kan du beställa carob härifrån (<--klick) och mesquite härifrån (<--klick). Jag lovar att det är värt pengarna! Smakerna är lite likt kakao, fast mindre beskt och mer sött :)
 
Dessa nyttiga cupcakes passar lika bra som mellis, kvällsmål eller fika som till frukost!
 
Testa!!!!
 
Kram / Emma.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0