Kycklinggratäng med kokos, tomat, sötpotatis och aubergine

Gokväll 
 
 
Det blev middag framför tv:n idag. En smaskig kycklinggratäng med kokos, tomat, sötpotatis och aubergine, tända ljus och ett avsnitt av Grey´s. Låter inte som jag gör så mycket annat än att se på Grey´s. Hehe. Men lite annat gör jag ju faktiskt. Jag tränar, lagar mat, bakar och äter också. Och idag fick jag mig även en urskön ansiktsbehandling - det ni!
 
 
Ingredienser:
2 kycklingfileér
1 aubergine
1 stor sötpotatis
1 burk krossade tomater
1 burk kokosmjölk
150 gram fetaost
2-3 msk pesto
Färsk basilika
1 kycklingbuljong
1 msk kokossmör
Örtsalt
Svartpeppar
 
Sätt ugnen på 200 grader. Skär kycklingen i småbitar och stek den sedan i olja. Salta och peppra. Häll på kokosmjölk, krossade tomater och pesto. och smula i fetaost, basilika, kokossmör och kycklingbuljong. Skiva sötpotatis och aubergine tunt. Smörj en ugnsform med olja och varva sedan aubergine, sötpotatis och kycklingsåsen med varandra. Avsluta med att smula över fetaost. Grädda i ugnen i 30-40 minuter.
 
 
Resten av kvällen ska jag ägna åt lite plugg!
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0