Pepparkaksmuffins med citronfrosting

God morgon 
 
Tanken var att jag skulle åkt med tåget till Torsby 06.15 imorse. Men efter att magen strulat hela senaste veckan och även inatt blev det inte av. Jag har haft fruktansvärd halsbränna och mått illa hela natten. Dessutom vaknade jag med världens huvudvärk. Jag vet att det är stressen som slår tillbaka nu. Hela hösten har varit så sjukt stressig och det har såklart satt sina spår. Nu försöker jag vila och ta det lugnt för att jag ska återhämta mig, men det lär väl ta sin tid...
 
Lyckades iallafall somna om efter att klockan ringt vid 04.50. När jag vaknade några timmar senare var illamåendet och halsbrännan borta, men huvudvärken kvar. Så förmiddagen tillbringas nu i soffan framför Greys med pepparkaksmuffins med citronfrosting till frukost.
 
 
Ingredienser:
1 mosad banan
2/3 dl havregryn
1 ägg
1 äggvita
1/2 rivet päron
1,5-2 tsk pepparkakskrydda
1 krm bakpulver
 
Blanda ihop alla ingredienser och häll upp i två stora cupcakesformar och micra på högsta effekt i tre minuter. Ta ut och vänd upp dem på ett fat. Häll över frosting och strö över hampafrön och mullbär.
 
Citronrosting: blanda ihop kvarg/ kesella/ turkisk yoghurt med mjölk och citronsaft (min blev lite väl rinnig, lite mycket mjölk).
 
 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Annie

Vad lyxigt det ser ut! Muffins är alltid en bra start på dagen :)

Svar: Ja verkligen! En lyxig frukost är en perfekt start på dagen :D
Emma Barremyr

2012-11-13 @ 11:09:46
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Usch, hoppas det känns iaf lite bättre efter muffinsen! De ser helt underbara ut :)

Svar: Jodå, lite :) De var så goda :)
Emma Barremyr

2012-11-13 @ 11:46:04
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är detta receptet för en eller för två personer?

Svar: Det beror på, jag åt dem själv till frukost, men ska man fika eller äta mellanmål funkar det nog till två. Till frukost blir det lite klent att dela på två :)
Emma Barremyr

2012-12-31 @ 09:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0