Pumpapannkaka

Hej snyggisar 
 
Som jag nämnde har Annie gjort massa spännande recept med pumpapurén under de senaste veckorna. Till lunch idag slängde jag ihop hennes variant på pumpapannkakor - snodde receptet rakt av och gud så gott det var tillsammans med den fluffiga kokos- och jordgubbsglassen. Sssssmarrrrrigt!
 
 
Pumpapannkakor (1person): vispa ihop två ägg med 2 msk pumpapuré, 1 msk mandelmjöl och 1/2 tsk fiberhusk. Låt det svälla i några minuter och stek sedan två lagom stora pannkakor på medelhög värme. Servera med kokos- och jordgubbsglass.
 
 
Kokos- och jordgubbsglass gör du genom att mixa 1/2 dl kokosmjölk med 1/2 frusen banan, 2 dl frysta jordgubbar och 1/2 msk mesquitepulver.
 
 
En riktigt lyxig och fin tisdagslunch om jag får säga det själv :)
 
Åt ni också något gott? 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Vonskareng

Ååååh ser ju underbart gott ut! Jag åt enkelt som vanligt, gluten & laktosfritt för min lillla intoleranta mage; penne pasta, räkor och grönsaker i tomatsås och så en bägare med fil vid sidan om haha :)

Svar: Din lunch lät inte så dum den heller :)
Emma Barremyr

2012-11-27 @ 16:35:04
URL: http://vonskareng.blogg.se
Postat av: Hanna N

Alltså dina matbilder är helt makalösa och man blir så hungrig när man går in här :-D Jag ska ta och testa baka några av dina pepparkaksmuffinsar !

Svar: Kul att höra! Testa de jag gjorde sist - de var sååå himla goda! :D
Emma Barremyr

2012-11-27 @ 20:58:12
Postat av: Annie

Vad kul att du gillade! Pumpapuréen kan man göra massor med!

Svar: Ja det var ju jättegott! Kul att experimentera lite :) Jag ska ta och testa dom där chokladmuffinsarna :)
Emma Barremyr

2012-11-27 @ 21:51:15
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0