Davosgröt med pepparkaksssmak

God morgon godingar 
 
 
Förra julen åt jag davosgröt med pepparkakssmak i mängder till frukost! Blev sugen på det nu igen och jag kan ju skylla på att det inte är jättelååångt kvar till jul. Hehe. Gott är det iallafall :D
 
 
Davosgröt med pepparkakssmak:
1 dl havregryn
1 dl kvarg
1,5 dl yoghurt
1/2 mosad banan
Pepparkakskrydda 
 
Mosa bananen och blanda ihop med övriga ingredienser. Ta pepparkakskrydda efter smak, jag tog sissådär 2-3 krm. Låt stå i kylen över natten och ta sedan fram på morgonen och servera förslagsvis med blodgrape, kiwi, klippt fikon, hackad mandel och kanel. Härligt juligt!
 
 
Idag är det jobb på schemat igen, men först lite praktik i gymmet. Är bara en vacka kvar till PT-utbildningen och det är mycket att öva in. Jag håller just nu på att gå igenom superset, triset, stege, omvände stege, pyramid, cirkel mm. Jag lär mig allra bäst av att göra det själv. Det är roligast så också!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: vonskareng

mmmm vad gott! åh vad jag längtar efter julen alltså!

2012-10-08 @ 11:14:55
URL: http://www.vonskareng.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0