Frukostfralla med smält ost + kesobägare med varm chokladkräm

God morgon vänner 
 
 
Idag är det vilodag på träningsschemat. På jobbschemat står det 12-timmarspass och jag har laddad upp med en supergod frukost. När jag var i Stockholm bakade mamma glutenfria frukostfrallor till mig som jag värmde i micron med ost och oregano på. Till frukostfrallan serverade jag en kesobägare med varm chokladkräm som jag hittade recept på hos Sofie. Mums alltså!!!!
 
 
Kesobägare med varm chokladkräm: mosa en banan och blanda ihop med 1 msk jordnötssmör och 1 msk kakao. Värm i micron 1 minut. Varva sedan den varma chokladkrämen med keso. Toppa med hallon och kokosflingor. 
 
Kan också ätas som mellanmål/ kvällsmål eller liknande.
 
 
Önskar er en trevlig torsdag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej emma! Jag är en tjej som är äggallergiker och undviker laktos då jag mår dåligt av det. Har stress mage och för mycket mjöl mår jag heller inte bra av. Har du några tips på goda nyttiga bakverk som inte innehåller ägg och för mycket mjöl? Känns som jag i princip inte kan äta något som är gott och nyttigt vilket känns tråkigt...

Tack på förhand!

2012-10-04 @ 13:47:46
Postat av: Rebecca

Vilken god frukost! :)

2012-10-04 @ 14:07:46
URL: http://denksam.wordpress.com
Postat av: Molly

Gud Tack för tipset på chokladkrämen!
Bjöd den som en "choklad mousse" med hallon på till några i min släkt och dom vart störtkär i den!
Dom vart alldeles häpna när jag sa vad som var i den och hur nyttig den var!
Så tack! :D

Svar: Vad kul att ni gillade den! Är helt galen i den jag också och har redan ätit den flera gånger de senaste dagarna. Hehe :D
Emma Barremyr

2012-10-06 @ 06:55:48
Postat av: Josefina

Hej Emma! först måste jag bara säga att jag älskar alla dina recept, jag bakar flitigt här hemma och blir sååå inspirerad utav dig! men jag undrar vart jag hittar receptet på tunnbrödet och på dessa frukostfrallor?

Svar: Hej! Vad roligt att höra :D frukostfrallorna hade min mamma bakat och bara rört ihop, men tunnbröden har jag gjort och de hittar du här --> http://emmabarremyr.blogg.se/2013/march/hembakade-tunnbrod-med-sotpotatis.html :)
Emma Barremyr

2013-05-22 @ 17:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0