Jordgubbskesodavosgröt

God morgon alla solstrålar 
 
Jordgubbskesodavosgröt. Ja någonting sånt blev dagens andra frukost efter ett benpass i gymmet. Jättegott och mättande! Det bästa är att jag hade förberett allt redan igår kväll för att bara kunna plocka fram det från kylen när jag kom hungrig från gymmet. Smart va?
 
 
Jordgubbskesodavosgröt: Blanda ihop 2 dl keso, 1 dl kvarg, 1/2 dl havregryn och 1-2 dl jordgubbar. Låt stå i kylen över natten och ta fram på morgonen och servera med något gott! Snabbt och enkelt :)
 
 
Jag serverade med quinoapuffar, kakaonibs, hampafrön, linfrön, kokoschips, pumpakärnor, chiafrön och gojibär. Mumsmums men massa nyttigheter! 
 
 
Igår kväll och inatt hade jag min pojkvän här. Vi kommer inte ses på tre veckor nu när jag åker till Stockholm igen, vilket känns väldigt tungt. Antar att det är bra att länga efter varandra också, men vi har redan varit ifrån varandra så mycket de två senaste månaderna att det inte känns som att det är bra längre. Hur mycket är bra att längta egentligen? Det är tre veckor kvar innan jag flyttar hem till honom igen, iallafall på halvtid, då jag till en början efter utbildningen kommer pendla mellan jobb i Torsby och Karlstad. Gud vad jag längtar tills jag är hemma med honom igen, min älskade Pelle 
 
Nog om pojkvänssnack! Pelle jagar älg den här veckan och drog vid sextiden imorse. Jag är inne i en period nu när jag vaknar pigg och utvilad vid runt sex så jag studsade upp då jag med, slängde i mig frukost och åkte till gymmet en sväng. Styrketräning för benen, lite rehab, lite kondition och lite rörlighetsträning på slutet. Blev ett riktigt bra pass och härliga övningar som tog död på benen. Det kommer nog kännas imorgon!
 
Idag står det jobb på schemat igen. Slutar tio imorgon bitti så det är långpass igen!
 
Hoppas ni får en fin fredag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0