En tallrik vitaminer

God morgon 
 
Idag behövde jag en rejäl vitaminboost, vilket resulterade i denna fantastiska frukost!
 
 
Dagens frukostskål liknade gårdagens. Den grundades med nyponkesokvarg (2 dl keso, 1 dl kvarg, 1/2 dl mjölk och 2 tsk nyponpulver) och toppades med mangosås, kiwi, passionfrukt, gojibär, kokoschips och pumpakärnor. Allt som allt blev det en fantastiskt färgsprakande, vitaminboostad, frisk och fräsch frukost. 
 
 
När jag vaknade upp idag kände jag mig inte helt kry. Det kliade i öron och hals och jag nös ett antal gånger. Förkylningssymptom. Inte nu igen! I vanliga fall är jag sällan sjuk, men nu verkar jag vara mindre motstådskraftig. Det har varit mycket nu ett tag, mycket fläng, mycket stress, så kroppen måste ju svara med att säga ifrån på något sätt. Jag längtar tills allt lugnar ner sig, men kan ändå inte låta bli att sucka lite över att jag inte bara kan få njuta av det jag gör för tillfället. Utbildningen handlar om det jag älskar mest, träning. Det är så intressant och roligt och jag vill lära mig allt. Allt. Jag vill inte att de här veckorna ska bli veckor med sjukdom och trötthet, kan det inte räcka med knät liksom?
Jaja, idag skulle jag egentligen ha jobbat, men jag har tagit ledig under dagen för att kunna vila upp mig lite inför utbildningen. Jag behöver plugga och få ordning på det sista. Kommer jobba natten inatt och åker direkt mot Stockholm imorgon när jag går av passet vid nio. På fredag börjar steget mot Lic. träningsistruktör och då ska jag vara fit for fight, wohoo! :D
 
Någon frågade efter recept på rawfoodbollarna, det kommer upp senare idag, så håll utkik :)
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0