Kreta

Hej 
 
Efter en vecka på Kreta är batterierna laddade, energi- och D-vitamindepåerna påfyllda, brännan påbättrad och humöret på topp! Efter en usel sommar var sex dagar vid poolen/havet helt perfekt för att tillfredsställa behovet av sol, bad och slappa dagar. Jag måste erkänna att jag inte kände något behov alls av att "hitta på" massa saker och se mig omkring på Kreta. Nej, jag ville "bara vara", göra så lite som möjligt och ta dagen som den kom. Och det var precis vad vi gjorde!
 
 
 
Vi började oftast dagarna med ett pass i gymmet följt av en stor frukostbuffé som avnjöts ute på terassen med utsikt över havet! Gud så mycket gott det fanns på den där frukostbuffén. Hehe :D
 
 
 
På kvällarna var vi ute och åt middag i någon av byns mysiga restauranger. Makrigliaos ligger fantastiskt vackert och de flesta restauranger hade jättefin utsikt ut över havet och serverade riktigt god mat. På bilden ovan syns vitlöksbröd + friterad aubergine till förrätt samt "grandmothers lamb" till varmrätt. 
 
 
En trappa ner från vårt hotell låg den lilla stranden som vi tillbringa några eftermiddagar på.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter frukosten lade vi oss för det mesta vid poolen fram tills det blev dags för vattengympa. Jag har aldrig sett så många deltaga på vattengympa tidigare. Hela poolen var fylld och alla var med, stora som små! Och instruktörerna var helt underbara, så man kunde lixom inte ligga bredvid och kolla på. Det var så kul så vi ville vara med varje dag! Ett skönt avbrott i solandet :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sista kvällen åkte vi upp på berget till en restaurang som hette "Dragons cave". Där blev vi serverade en fantastisk middag innehållande nybakat surdegsbröd med tzatziki, oliver och friterad fetaost till förrätt. Varmrätten bestod av nyfångad och grillad fisk från havet samt en god sallad med helt underbara tomater och en citronsås. Middagens avnjöts tillsamans med en karaff vin i solnedgången. Så galet vackert!
 
 
 
Tack älskade fina mamma för den här resan! Det har verkligen varit helt underbart och jag kommer vara varm inne i själen länge i vinter tack vare den här veckan. Det var sååå behövligt och jag är så glad att vi åkte iväg och att jag fick tillbringa tiden där med dig 
 
Vad som varit mindre bra under resan är min mage. Jag har ju inte ätit gluten på hela sommaren, men orkade inte tänka på det den här veckan. Jag ville bara äta allt som jag var sugen på och testa nya saker. Och det gillade inte min IBS-mage. Den vill ha sina rutiner och glutenfria kost så efter en kaosartad vecka ska jag nu försöka komma tillbaka till gamla vanor och ta hand om magen igen :)
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Tack gumman för att du ville umgås med mig en hel vecka, det var jättemysigt <3

2012-09-19 @ 21:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0