Gräddig tonfiskgryta

Hej vänner 
 
Man tager vad man haver brukar man säga och idag blev det verkligen en vitagervadvihavermiddag. Men inte så tokig ändå.
 
Idag blev det en gräddig tonfiskgryta!
 
 
 
Ingredienser (4 personer):
300 gram tonfisk
300 gram wokgrönsaker
250 gram svamp
3 dl grädde
2 dl vatten
3-4 msk tomatpuré
Hackad chili
Örtsalt
Pepparmix
Kokosolja
 
Stek tonfisk, wokgrönsaker och svamp i en rejäl klick kokosolja. Krydda efter smak och häll sedan på grädde, vatten och tomatpuré. Koka upp och låt puttra under lock i runt 10 minuter. Servera med ris/ quinoa/ bulgur/ matvete eller liknande.
 
 
Har varit full rulle hela dagen i gymmet! Flera kunder har betats av och även egen träning tillsammans med finaste Lisa som jobbar som instruktör och receptionist på nJoy! Skoj med lite träningssällskap för en gångs skull. Vi betade av ett riktigt härligt funktionellt benpass som slutade med ömma ben och brännande skinkor! Underbart!
 

Nu ska jag ta kvällen
. Är helt slut efter att ha varit igång sedan sex imorse. En varm dusch, ett avsnitt Greys och en skål chokladfluff innan läggdags kommer sitta fint!
 
Hoppas att ni haft en fin tisdag! Vill tacka för alla fina kommentarer ni ger mig - det är alltid så kul att kika in här, jag ska försöka hinna svara ikapp lite imorgon!
 
Kram på er / Emma.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Hejsan! Idag har jag gjort proteinbars, följde ditt recept men bytte ut chokladen till lakrits och lite vaniljpulver, smaskigt blev det :) Hade bara 10 dadlar, så jag tog 5 torkade aprikoser det funkade också! Kram på dig <3

2013-04-02 @ 22:42:33
Postat av: Tess

Gud vad gott det ser ut!

Jag älskar din blogg. Upptäckte den för några dagar sen och nu sitter jag och går igenom hela arkivet. En fråga som jag har är, var har du köpt din fina fruktskål? Den med två "våningar". Jag MÅSTE ha en sån! :)

Svar: Tack, vad roligt att höra att du gillar bloggen :) Skålen är köpt i en affär i Torsby som heter Bosättningen... så jag vet inte om den finns på andra ställen? Tyvärr :(
Emma Barremyr

2013-04-03 @ 01:30:18
Postat av: Jenny

Hej! Kör du burk-tonfisk eller "riktig" tonfisk?

2013-04-03 @ 19:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0